Markaların ve e-ticaret sitelerinin internette görünür olması, ziyaretçilerini arttırması ve yüksek satış oranlarına ulaşması için Search Engine Optimization veya bilinen ismiyle SEO çalışmaları yapılır. Web sitelerin, arama motoru sonuç sayfasında üst sıralarda yer alması, markalaşma ve dijital güç kazanma sürecini hızlandıracaktır. SEO danışmanı web sitenizin üst sıralarda yer alması ve hedef kitlenize daha kolay ulaşmanız için gerekli olan çalışmalarda size rehberlik eder. 

Seorative, kurumsal SEO danışmanlığı ve e – ticaret SEO danışmanlığı hizmetiyle web sitenizin en iyi performansa sahip olmasını sağlar. Rakiplerinizin önüne geçmek ve potansiyel müşterilerinize ulaşmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz!

SEO Danışmanı Nedir?

SEO danışmanı arama motoru kurallarını bilen, rehberlik eden, analiz eden, uygulayan ve sitelere özel strateji geliştiren kişidir. Başarılı bir SEO danışmanı, web sitelerin eksik ve güçlü yanlarını analiz eder; sektörel rakip araştırmasını gerçekleştirir ve sitenin sorunsuz çalışması için gerekli olan teknikleri belirler. SEO danışmanı olarak çalışan kişiler, SEO konusunda neler yapılması gerektiğini aktarabilir veya doğrudan SEO stratejisini uygular.

Hizmet verilen alan fark etmeksizin her marka veya site, hedef kitlesine ulaşmak ister. Ancak, internetin yoğun rekabeti sitelerin başarıya ulaşmasını engelleyebilir. Bu durumda organik trafik elde edilemez, marka bilinirliği düşük olur ve satışlar istenen hedefi sağlamaz. SEO danışmanı marka ve web sitelerin hedefine ulaşmasını sağlayan stratejileri belirleyerek dijital gücü arttırır.

SEO danışmanı site içi SEO; site dışı SEO ve teknik SEO olmak üzere üç ana kategoride hizmet verir veya rehberlik eder. Site içi SEO çalışmaları, kullanıcıların ve arama motoru botlarının siteyi değerli ve kaliteli bulması için gereklidir. Teknik SEO ise web sitelerin altyapısını güçlendirirken site dışı SEO uygulamaları, web sitelerin markalaşma sürecini hızlandırır.

Site İçi SEO

SEO danışmanı, site içi SEO çalışmalarıyla web sitenin arama motoru kurallarına uygun hale gelmesini sağlar. Aynı zamanda kullanıcı odaklı ve arama motoru dostu bir site için gereklidir. 

SEO danışmanı site içi SEO konusunda şu çalışmaları yürütür:

  • Sektöre ilişkin anahtar kelime araştırması ve analizi,
  • Kaliteli içerik stratejisinin belirlenmesi,
  • Meta açıklamaları ve başlık etiketlerinin SEO kurallarına uygun olarak düzenlenmesi,
  • Anlamlı ve okunabilir URL yapısının oluşturulması,
  • Görsel optimizasyonu,
  • Dahili link optimizasyonu ve site içi link inşasının sağlanması.

Alanında uzman ve profesyonel SEO danışmanı en önemli aşamanın site içi SEO olduğunun bilincindedir. Site içi SEO uygulamaları, sitenizin arama motorları ve kullanıcılar tarafından değerli hale gelmesini sağlar.

Teknik SEO 

Teknik SEO, arama motoru botlarının siteyi anlamlandırması ve daha kolay taraması için gerekli olan çalışmaları kapsar. Bu çalışmalar, sitenin tarama ve indekslenme sürecini kısaltırken ziyaretçilere sorunsuz bir gezinme sunar.

SEO danışmanı teknik SEO konusunda şu çalışmaları gerçekleştirir:

  • Site hızı optimizasyonu,
  • Mobil uyumluluğun sağlanması,
  • Robot.txt ve site haritasının oluşturulması,
  • Yapısal veri işaretlemesi kullanımı,
  • Yinelenen içeriklerin kontrolü,
  • Hata kodlarının analiz edilmesi ve düzenlenmesi.

Site Dışı SEO

SEO danışmanları, web sitesi ve markanın alanında otoriter kabul edilmesi ve markalaşma sürecinin hızlanması için site dışı SEO çalışmalarını yürütür. Site dışı SEO çalışmaları aşağıdaki konuları ele alır:

  • Rakip ve sektör analizi,
  • Rakiplerin backlink profili,
  • Ziyaretçilerin web siteye yönlendirilmesini sağlayan backlinklerin araştırılması ve strateji oluşturulması.

Site dışı SEO çalışmaları, web sitenizin otorite değerini yükseltecek stratejide kurgulanmalıdır.

Neden SEO Danışmanlık Desteği Alınmalıdır?

Seorative, uzman ve profesyonel SEO danışmanları ile sitenizin sıralamada hızla yükselmesini sağlayan stratejileri belirler. Web sitenizin online ortamlarda başarıya ulaşmasını istiyorsanız, Seorative SEO danışmanlığı ile prestijinizi arttırabilirsiniz.

Seorative, web sitenizin Google yönergeleri doğrultusunda benzersiz bir stratejiye sahip olmasını sağlar. Bu benzersizlik, kullanıcıların siteye girdiği anda kaliteli bilgiler ve kaliteli web deneyime sahip olmasıyla sonuçlanacaktır. Müşteri odaklı bir web sitesi oluşturmak satışlarınızı arttırırken güçlü bir marka imajı yaratmanızı sağlar. 

SEO Danışmanı Nasıl Seçilmelidir?

SEO danışmanının doğru seçilmesi sitenizin ve markanızın başarısını doğrudan etkileyecektir. Yanlış bir seçim, sadece sitenizin değil; markanızın olumsuz bir imaj yaratmasına neden olur. Seorative, sürekli gelişen ve yenilenen SEO sektöründe kanıtlanan başarılarıyla onlarca ajans arasından sıyrılmaktadır.

SEO danışmanları düşük ve doğal olmayan bağlantılar, aşırı anahtar kelime kullanımı, kalitesiz ve kopya içerik gibi birçok teknikle sitenizi kısa sürede sıralamada yükseltir. Ancak bu durum kısa bir süre sonra sitenizin kapanmasıyla sonuçlanacaktır.

Finans ve prestij kaybı yaşamak istemiyorsanız alanında uzman bir SEO danışmanıyla çalışmanız şarttır. Seorative ile iletişime geçerek sektörünüzde önemli bir yere sahip olabilirsiniz!