E-Ticaret SEO
Fiziksel mağazalar, binlerce personel, kiralama masrafları veya diğer geleneksel gereksinimler olmadan müşterilerinize 7/24 şekilde e-ticaret ile hizmet verebilirsiniz. Üstelik bunu yapabilmek için güçlü bir altyapı ve doğru dijital pazarlama stratejileri yeterli. Peki, e-ticaret SEO bu işin tam olarak neresinde?
E-ticaret üzerine hizmet veren firmaların rakipleriyle rekabet edebilmesi ve müşteri trafiğini artırabilmeleri için sitelerinin görünür olması gerekir. Bu yüzden SEO, e-ticaret siteleri için çok önemli ve vazgeçilmez bir unsur halini almıştır. Ürünlerinizin rakiplerinizden daha üst sıralarda yer alması ve potansiyel müşterilerin arama motoru sayfalarında ihtiyaç duydukları ürünleri bulabilmeleri için SEO en önemli kriterdir. Bu nedenle e-ticaret sitenizi SEO açısından optimize etmek, sitenize sürekli ve yüksek dönüşüm kazandıran organik trafik kaynağı sağlar. E-ticaret SEO geliştirmeleri uzman ve profesyonel kişilerce yapılmalıdır. Aksi takdirde bu alanda hizmet veren siteler ile rekabet edemeyebilirler. Seorative ekibi olarak e-ticaret SEO çalışmaları konusunda birçok marka ile büyük başarılar elde ettik ve etmeye devam ediyoruz.
E-Ticaret SEO Teknikleri
Doğru ürünü, doğru zamanda, doğru kitleye sunmanın bugün en etkili yolu; e-ticaret sitenizi bu dünyanın kurallarına göre kurgulamaktan geçer. Pandemi ile birlikte e-ticaret sektörüne olan talebin artması, yeni SEO teknikleri ve geliştirmelerini de beraberinde getirdi. E-ticaret siteleri için oldukça önemli bir konu olan SEO çalışmalarının uzman kişiler ve kurumlar tarafından yapılması büyük önem arz ederken, sizler de doğru, planlı ve sonuç odaklı bir SEO hizmeti almak isterseniz özel olarak oluşturduğumuz SEO stratejilerimize bir göz atın!
Firmamızın kullandığı e-ticaret SEO teknikleri şunlardır;
- Ticari Hedef Kelimelerin Belirlenmesi
- Rakip Analizlerinin Yapılması
- Sektöre Özel Metriklerin Tespiti
- İçerik Düzenlemeleri
- Site Hızı Optimizasyonları
- Mobil Uyumluluk
- Link İnşası Taktikleri
Genel olarak başlıklar halinde sunmuş olduğumuz e-ticaret SEO geliştirmelerini, sizlere daha detaylı bir şekilde anlatabilmemiz için bizlerle iletişime geçebilirsiniz.
E-Ticaret Siteleri İçin Anahtar Kelime Araştırması
E-ticaret SEO teknikleri arasında anahtar kelime araştırması önemli bir paya sahiptir. Kullanıcılar arama motorlarına bir kelime girerek amaçlarına ulaşmak için arama yaparlar. Bu durumda arama motoru en uygun sonucun kullanıcıya sunulmasını sağlar. Bu nedenle e-ticaret siteleri için en uygun anahtar kelimenin bulunması gerekir.
Ticari Hedef Kelimelerin Belirlenmesi
E-ticaret siteleri için yapılan anahtar kelime araştırmalarında, ticari hedef kitleye ulaşmayı sağlayacak kelimelerin belirlenmesi de önemlidir. Bunun için öncelikle e-ticaret sitesinin hedef kitlesi tespit edilir. Bunun sonrasında ise hedef kitlenin, Google’da arama yapacakken hangi kelimeleri kullanabilecekleri belirlenir. Sonuçta ürünlerinize yönelik en çok satış getirecek anahtar kelimelere en doğru şekilde yoğunlaşılır. Bu kelimelerin ürün açıklamaları, başlık ve sitenin diğer içeriklerinde kullanılmasıyla, ziyaretçi artışı sağlanır.
Sektörde Öne Çıkan Anahtar Kelimelerin Tespiti
E-ticaret siteleri farklı sektörlerde var olabileceği için sitelere müşteri çekmeyi sağlayacak anahtar kelimelerin belirlenmesi aşamasında, sektörün dikkate alınması gerekir. Bu nedenle ilgili sektörde öne çıkan anahtar kelimeler bulunmalıdır.
E-ticaret SEO çalışmalarının başından sonuna kadar yürütülmesini sağlayan firmamız, sektörde öne çıkan anahtar kelimelerin tespit edilmesi için de çalışmaktadır. Popüler olan sitelerin hangi anahtar kelimeleri kullanarak popüler hale geldiğini tespit ederek, ziyaretçi artışı sağlayabilmekteyiz.
Rakip Analizleri
E-ticaret SEO çalışmalarında kullandığımız tekniklerden birisi de rakip analizleridir. Rakip analiz çalışmaları sayesinde, sektörün güçlü rakiplerinin kullanmış olduğu metrikleri inceleyerek, web sitenin daha iyi hale getirilmesi sağlanır. Rakipler ile eşit bir konuma gelindikten sonra, sektörün lideri olabilmek için gelişmiş çalışmalar yapılması gerekmektedir.
Rakip Backlink Analizi
Rakip backlink analizi sayesinde rakip e-ticaret sitelerinin hangi sitelerden backlink aldığı öğrenilebilir. Bu analizin yapılabilmesi bireysel imkanlarla mümkün olmadığından firmamız rakip backlink analiz araçlarından yararlanır. Bu sayede rakip sitenin backlink aldığı siteler tespit edilerek, backlink stratejisi belirlenir.
Rakip Web Site Analizi
Dijital platformlarda benzer özelliklere sahip çok sayıda site bulunmaktadır. Bu siteler arasından öne çıkabilmek için rakip web sitelerin analiz edilmesi gerekir. Bu analiz ile rakip site haritası, teknik detaylar, linkler ve başlıklar gibi birçok metrik hakkında bilgi sahibi olunur.
Sektöre Özel Metriklerin Tespiti
E-ticaret siteleri için SEO hizmetini sunmak için tercih ettiğimiz tekniklerden birisi ise sektöre özel metriklerin tespitidir. Bu metrikler sitenin performansın ölçülmesini ve başarısının analiz edilmesini sağlar. Bu metrikler keşif, edinme, dönüşüm, kitle ve elinde tutma olmak üzere 5 türde bulunur.
Keşif Metrikleri
Keşif metrikleri müşterilerin e-ticaret sitesine girişini, markayı keşfetmesini ve markanın daimi müşterisi olmasını ifade eden metriklerdir. Bu değerlere bakılarak markanın ne kadar tercih edildiğine ve daimi müşteri sayısına ulaşılabilir. Keşif metrikleri erişim sayısı, gösterim sayısı ve etkileşim değerlerinden oluşur.
Dönüşüm Metrikleri
Dönüşüm metrikleri e-ticaret sitesinde elde edilen trafiğin satış için ne kadar etkili olduğunu anlamaya yarayan değerlerdir. Bu değerleri sepet terk etme oranı, ortalama sipariş tutarı, satış dönüşüm oranı, mikrodan makroya dönüşüm ve ödeme sayfası terk etme oranı verileri oluşturur.
Kitle Metrikleri
E-ticaret sitesi müşterilerinin yakından tanınması için kullanılan verilerdir. Bu sayede hedef kitleye uygun ürünlerin satışa sunulması ve taleplerin değerlendirilmesi mümkün olur.
Edinme Metrikleri
Edinme metrikleri müşterilerin hangi kanalları kullanarak e-ticaret sitesine ulaştığının tespit edilmesini sağlayan verilerdir. Bu metrikler sosyal medya etkileşimi, organik trafik ve CPA’dan oluşur.
Elinde Tutma Metrikleri
Elinde tutma metrikleri e-ticaret sitesinin elde ettiği müşterileri hangi oranlarda elinde tuttuğunun anlaşılması için kullanılırlar. Bu metrikler müşteri tutma oranı, iade oranı, müşteri yaşam boyu değeri ve tekrarlayan müşteri oranı değerlerinden oluşur.
İçerik Düzenlemeleri
E-ticaret sitelerinin içerik eklenebilecek birçok kısmı vardır. Ancak içerik özensiz bir şekilde yazılırsa bu durum SEO’ya zarar verebilir. Seorative e-ticaret SEO hizmeti için kullandığımız teknikler arasında içerik düzenlemeleri de bulunmaktadır. Bir e-ticaret sitesinin başarılı olması ve rakiplerinin önüne geçebilmesi için kaliteli içeriklere sahip olması önemlidir.
Bu nedenle ürün ve kategori açıklamalarının net ve bilgi verici olmaları gerekir. Ayrıca açıklamalarda kopya veya spam olarak algılanacak öğelere yer verilmemelidir. Bunun dışında ürünler için belirlenen başlıkların özgün olması da sağlanmalıdır. Bu yüzden uzmanlığımızla bu konuda en iyi sonucu almanızı sağlıyoruz. İçerik eklenebilecek tüm sayfalarınızı, özenle hazırlanmış benzersiz içeriklerle donatmak için verimli stratejiler oluşturuyoruz.
Blog İçerik Kısmı Oluşturma
E-ticaret arama motoru optimizasyonu çalışmaları için blog içerik kısmı oluşturmak son derece önemlidir. Blog içerik kısmı sayesinde ürünler veya site hakkında kişilerin merak ettikleri sorulara cevap vermek mümkün olur. Merak edilen sorulara cevapların e-ticaret sitesi blog içeriklerinden elde edilebilmesi alışverişin yapılmasını da sağlar.
Blog içerik kısmında müşterilerin sorularına cevap vermenin yanı sıra ürünlerin kullanımı, ürün detayları, teknik açıklamalar ve internet alışverişi gibi konulara yer verilir. Bu sayede alışveriş yapmak için siteye giren kişilerin ürünler ve genel olarak e-ticaret sitesi alışverişi hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanır. Bu nedenle e ticaret siteleri için SEO çalışmaları yaparken blog içerik oluşturma tekniğine de hizmetimiz içerisinde yer veririz.
Site Hızı Optimizasyonları
E-ticaret SEO çalışmaları için yapılacak işlemlerden birisi de site hızı optimizasyonudur. Bir web sitesinin yavaş açılması veya işlemlerin yavaş bir şekilde gerçekleşmesi müşterilerin siteden kısa sürede ayrılmasına neden olur. Bu nedenle site hızı optimizasyon sürecinin çok iyi bir şekilde yürütülmesi ve takip edilmesi gereklidir.
Mobil Uyumluluk
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarının başarılı olabilmesi için mobil uyumluluk önemli bir kavramdır. Çünkü günümüzde insanların büyük bir kısmı alışverişi mobil cihazları kullanarak yapmayı tercih etmektedir. Cep telefonu veya tablet gibi mobil cihazları kullanarak e-ticaret sitesine girenler siteyi verimli şekilde kullanamadıklarından alışverişten vazgeçerler.
Bu nedenle firmamız SEO çalışmaları kapsamında e-ticaret sitelerinin mobil uyumlu hale getirilmesi için çalışmalar yapılır. Bu sayede mobil kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunar ve mobil siparişlerin alınmasını sağlar. Bu da hem satışların artmasını hem de mobil kullanımların etkisiyle sıralamada yükselme gerçekleşmesini sağlar.
Müşteri İlişkileri ve Raporlama
E-ticaret siteleri için yapılan SEO çalışmalarında raporlama ve müşteri ilişkileri önemli bir yere sahiptir. Müşteri ilişkileri için e-ticaret sitesinde ürün satın alan müşterilerin yorumlarını ve değerlendirmelerini paylaşabilecekleri bir bölümün hazırlanması gerekir. Bu bölüm sayesinde potansiyel müşteriler fikir sahibi olurlar ve ürünleri almaları yönünde teşvik edilirler.
E-ticaret SEO çalışmalarında raporlama tekniğini de kullanıyoruz. Bu sayede yaptığımız SEO çalışmalarının detaylarını ve bu çalışmaların ne kadar işe yaradığının raporunu sunuyoruz. Böylelikle başarı grafiğini e-ticaret site sahiplerinin görebilmelerini de sağlıyoruz.
E-Ticaret Link İnşası Taktikleri
SEO ajansı olarak kullandığımız e-ticaret SEO teknikleri arasında link inşası da bulunur. Link building veya backlink olarak da anılan link inşası sayesinde site otoritesini artırmak mümkün olur.
Önerilen Yazı: Anchor Text Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Hizmet Süresince Kullanılacak SEO Analiz Araçları
Seorative firması olarak e-ticaret SEO hizmetini sizlere en iyi şekilde sunma gayesini taşıyoruz. Bu nedenle de sizlere sunduğumuz hizmet süresince SEO analiz araçlarından yararlanıyoruz.
Hizmet süresince kullandığımız SEO analiz araçları şunlardan oluşuyor;
- Ahrefs
- Screaming Frog
- Google Search Console
- Wincher
Sizlere sunacağımız e-ticaret SEO hizmetimizden yararlanmak isterseniz 0 (216) 314 11 22 telefon numaramız veya info@seorative.com.tr mail adresimizden bize ulaşabilirsiniz.