Search Engine Optimization kısa ismiyle SEO, Türkçede Arama Motoru Optimizasyonu olarak adlandırılıyor. SEO, web sitelerin arama motoru sonuç sayfasında en üstlere çıkmasını sağlayan çalışmaları ve stratejileri ifade eder. Çalışmalar, arama motorları kuralları doğrultusunda yapılırken kullanıcılara sorunsuz internet deneyimi sunmak amaçlanır. Google kuralları çerçevesinde, SEO çalışmalarının temel hedefi kullanıcılara hitap etmek ve potansiyel müşteri sayısını arttırmaktır.
Seorative, geçerliliği kanıtlanan SEO çalışmalarıyla sitenizin görünür olmasını ve markalaşma sürecinin hızlandırılmasını sağlar. Görünür hale gelen ve kullanıcıların dikkatini çeken web sitelerin marka bilinirliği, satış hacmi ve trafiği artış gösterir. Sitenizi en iyi hale getirmek istiyorsanız bizimle iletişime geçin!
SEO Nedir?
SEO, Türkçe ismiyle Arama Motoru Optimizasyonu; arama motoru sonuç sayfasında en üste çıkmanızı sağlarken hizmet verdiğiniz sektörde potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı kolaylaştıran çalışmalardır. Web siteniz, arama motoru kurallarına uygun hale gelir ve kullanıcıların siteyi kullanma/bulma aşamasında karşılaştığı sorunlar giderilir.
Dijital rekabette rakiplerin önüne geçmek, web trafiğini arttırmak, sitenin güvenirliğini ve değerini yükseltmek için SEO çalışmalarına ihtiyaç vardır. SEO en kısa tabirle, web sitelerin arama motorlarına göre optimize edilmesi olarak açıklanabilir. Aynı zamanda kullanıcıların arama sorguları sonucunda marka/hizmet/ürün veya girişimi daha kolay bulması ve bulduğu web siteyi sorunsuz kullanması için SEO teknikleri kullanılır.
Google SEO: arama motoru optimizasyonu sürecinin Google kurallarına uygun olarak yapılmasını ifade eder. Küresel web trafiğinin %98’i Google’dan gelir, dolayısıyla SEO çalışmalarını Google kurallarına uygun gerçekleştirmek diğer arama motorlarında da üst sıralarda yer almanızı sağlar.
SEO Kimler Tarafından Yapılır?
SEO, ajanslar veya SEO uzmanları tarafından yapılır. Deneyimli ve alanında uzman kişi ya da ajanslar tarafından yürütülen çalışmalar, web sitelerin değerini ve görünürlüğünü doğrudan arttıracaktır. SEO çalışmaları, arama motoru kuralları çerçevesinde yapılır. Aynı zamanda sürekli yenilenen ve güncellenen kurallara sahiptir. Örneğin, birkaç yıl önce etkili olan SEO teknikleri günümüzde geçerliliğini yitirmiştir.
SEO kurallarının sürekli yenilenmesi ve kullanıcıların internet alışkanlıklarının değişmesi sebebiyle, bu konuda doğru ajans seçimi yapmak önemlidir. Alanında deneyimli veya bilgili kişiler tarafından yürütülmeyen SEO teknikleri, bütçenin fazlasıyla aşılması ve beklentilerin karşılanmaması gibi sonuçlara sebep olabilir. Bu durum web site sahiplerinin maddi ve manevi emek kaybetmesiyle sonuçlanır.
Seorative, sektördeki deneyimi ve güçlü referanslarıyla web siteler için en iyi stratejiyi oluşturduğunu kanıtlamıştır. Profesyonel ve sorunsuz SEO hizmeti almak için iletişim kanallarımızı kullanabilirsiniz!
SEO, profesyonel ajans veya SEO uzmanları tarafından üç kategoride yürütülür:
Site İçi SEO
Web sitelerin performansını arttıran ve kullanıcıların kaliteli süreç geçirmesini sağlayan çalışmaları ifade eder. Görsel optimizasyonu, içerik stratejisi, link inşası, başlık ve meta açıklamalarının optimize edilmesi, anahtar kelime analizi gibi süreçler site içi SEO uygulamalarıdır.
Teknik SEO
Web sitelerin altyapısını güçlendirmek, arama motoru botlarının taramasını kolaylaştırmak ve site güvenliğini sağlamak için teknik SEO çalışmalarına ihtiyaç vardır. Tarama ve indexleme, URL yapısı, site hızının arttırılması ve mobil uyumluluğun sağlanması gibi konuları kapsar.
Site Dışı SEO
Web sitenin rakiplerine olan konumu araştırılır, rakiplerin güçlü/eksik yönleri analiz edilir ve sektörel araştırmalar sonucunda site için en iyi SEO teknikleri belirlenir. Sitenin tanıtımı ve değerli hale gelmesi için site dışı SEO çalışmaları yapılmalıdır.
SEO Neden Önemlidir?
SEO çalışmaları, markaların veya web sitelerinin dijital hedeflerine ulaşmasını sağlar ve başarı sürecini hızlandırır. Dijital rekabette var olduğunuzu kanıtlamak ve daha geniş bir kitleye hitap etmek için SEO çalışmaları önemlidir. Başarılı SEO stratejisi ziyaretçileri arttırır, web sitesi ziyaretçilerin gözünde güvenilir hale gelir, potansiyel müşteri sayısı yükselir ve markalaşma süreci hızlanır.
SEO ile edinebileceğiniz bazı kazanımlar ve avantajlar:
- Kullanıcılar, hizmet verdiğiniz sektörle ilgili arama yaptığında sonuç sayfasında ilk sıralarda görünürsünüz,
- Masaüstü ve mobil performans artış gösterir,
- Tıklama oranı ve dönüşüm yükselir,
- Pazar payınız artar,
- İnternet kullanıcılarının fiziki mağazanızı ziyaret eder,
- Kurumsal web siteler daha güvenli bir imaj oluşturur,
- E – ticaret sitelerinin satış oranı yükselir,
- Site güvenliği sağlanır,
- Yüksek yatırım getirisine sahiptir,
- SEO ile sağlanan güvenilir imaj, kalıcı bir etki sunar,
- Rakiplerinizin önüne geçme fırsatı bulursunuz.
Seorative, sektör dinamiklerini analiz ederek sitenizin en üstte yer almasını sağlayan SEO çalışmaları yapar. Çalışmalar doğrultusunda ziyaretçileriniz, iş ortaklarınız artış gösterir ve daha fazla kazanç elde edersiniz. Seorative, ölçümlenebilir çalışmalarıyla web site sahiplerine ayrıntılı raporlar ve grafikler sunar.
SEO Nasıl Yapılır?
SEO, başta Google olmak üzere arama motorlarının belirlediği kurallar çerçevesinde yapılır. Öncelikle web sitelerin site içi, site dışı ve teknik analizleri gerçekleştirilir ve bu analiz doğrultusunda yol haritası çıkartılır. Web sitenin hizmet verdiği alan, hedef kitle, satılan/tanıtılan ürün/hizmet vb. faktörler doğrultusunda SEO uygulamaları başlayacaktır.
SEO, çok aşamalı olarak gerçekleştirilir ve her bir aşama birbirini destekleyecek şekilde olmalıdır. Aşamaların her biri, başarı merdivenlerini hızla tırmanmanızı sağlar.
SEO üç temel kategoriye sahiptir: site içi SEO, site dışı SEO ve teknik SEO. Güvenlik, performans, kullanıcı deneyimi, site prestiji için bu kategorilerin eksiksiz planlanması gerekir.
Site İçi SEO
SEO uygulamalarının en önemli adımı site içi SEO çalışmalarıyla başlar. Site içi SEO arama motoru kurallarına göre kullanıcı dostu site temelini oluşturur. Kullanıcıların, web sitesine daha kolay erişmesi ve site içinde sorunsuz gezinmesi için site içi SEO veya diğer ismiyle On Page SEO yapılmalıdır. Arama motoru botlarının siteyi kaliteli ve değerli olarak tanımlaması site içi SEO stratejilerine ihtiyaç vardır.
Site içi SEO adımları:
Anahtar Kelime Araştırması
Kullanıcıların, web sitesini hangi kelimelerle ve hangi arama terimleriyle bulduğunu tespit etmek için anahtar kelime araştırması yapılır. Anahtar kelime analizi, sitenin hizmet verdiği alanla ilgili en popüler arama sorgularını ve daha az aranan ancak daha yüksek dönüşüm oranı sunan kelimeleri bulmak için gereklidir. Web sitenizin hizmet verdiği sektörle ilgili yapılan aramalarda, kullanıcıların en üst sıralarda sizi bulması için anahtar kelime araştırması eksiksiz tamamlanmalıdır. Seorative, profesyonel anahtar kelime araştırması için ücretli ve ücretsiz SEO araçlarını kullanır.
Title & Description
Title, Türkçe ismiyle ‘başlık’ içeriğinizin hangi konuyla ilgili olduğunu arama motorlarına ve ziyaretçilere bildirmenizi sağlar. Başlık seçimi, SEO kurallarına göre yapıldığı takdirde sıralamayı olumlu yönde etkileyecektir. Description veya diğer ismiyle Meta, içeriğinizin küçük bir özeti olarak tanımlanabilir. Meta, kullanıcıların ilgisini çekecek şekilde arama motoru kuralları doğrultusunda hazırlanmalıdır.
Heading Etiketleri
Heading Etiketleri (Heading Tags), içeriğin hiyerarşik yapısını kullanıcılara ve arama motorlarına bildirmek için kullanılır. H etiketlemeleri, Google’ın içeriğinizin konusunu tanımlamasını sağlar; bu tanımlama kullanıcıların arama sorguları doğrultusunda web sitenizin bulunmasını kolaylaştırır. H1 – H6 aralığındaki etiketlemeler, konunun ana başlığı ve alt başlıklarını belirtir.
İç Link Akışı
Site içi SEO tekniklerinin en önemli maddeleri arasında iç link akışı veya diğer ismiyle dahili bağlantılar yer alır. Link inşasının kurulması ve sorunsuz çalışması için sayfalarda, konuya ilişkin diğer içeriklerin link bağlantılarının yerleştirilmesi gerekir. Bu çalışma, arama motoru botlarının sitenizin sektörle ilgili değerli bilgiler verdiğini anlamasını sağlarken kullanıcılar site içinde daha fazla vakit geçirir.
Yazı içi SEO Çalışmaları
Yazı içi SEO çalışmaları, site içeriğinin kaliteli, özgün, okunabilir ve değerli olmasını sağlar. SEO uyumlu içerik hazırlamak, Google’da üst sıralarda yer edinmenizi kolaylaştırırken bu sıralamanın kalıcı hale gelmesi için önemlidir. Arama motoru optimizasyonu sürecinde en fazla dikkat edilmesi gereken konular arasında yer alır.
Görseller (Alt etiket)
Web sitenin zengin içeriklere sahip olması, kullanıcıların ilgisini çekmesi ve sıralamanın yükselmesi için görsel optimizasyonuna ihtiyaç duyulur. Görsel optimizasyonu birçok konuyu ele alır, ancak en önemlisi alt etiketlerinin belirlenmesidir. Alt etiketler, arama motoru botlarının görseli ve görsel – içerik uyumunu tanımlaması için gereklidir. Aynı zamanda görsel aramalarında sitenin ön plana çıkma sürecini hızlandırır.
Kaliteli İçeriğin Önemi
Kaliteli içeriğin önemi; kullanıcılara ve arama motoru botlarına alanınızda uzman ve yetkin olduğunuzu kanıtlamaktır. Kullanıcılar ve arama motoru botları, içeriğinizin özgün olduğunu, değerli bilgiler verdiğini ve okunabilirlik oranının yüksek olduğunu gördüğünde güven inşa edersiniz. Kaliteli içerik üretmek, sitenin geniş bir kitleye ulaşmasını sağlarken sadık bir kitle edinmeyi de kolaylaştırır.
Teknik SEO
Teknik SEO, arama motoru botlarının sitenize erişim sağlaması, taraması ve dizine eklemesi için gerekli olan stratejileri ve uygulamaları kapsar. Güçlü bir altyapı oluşturmak web sitenizin arama motoru botları tarafından daha kolay okunmasını sağlarken ziyaretçiler kolay kullanım avantajına sahip olur.
URL
Arama motoru optimizasyonu sürecinde en fazla dikkat etmeniz gereken konulardan biri URL yapısıdır. URL’lerin arama motoru kurallarına göre optimize edilmesi gerekiyor. URL yapısının kısa, kolay okunabilir ve anlamlı olması gerekir. Bu sayede arama motoru botları, sayfa içeriğini daha kolay tarayacak ve anlamlandıracaktır.
Mobil Uyumluluk
Google, sıralamalarda birçok konuyu önemser ancak en önemli konulardan biri mobil uyumluluktur. Web sitenin, cihazlardan bağımsız olarak her platformda sorunsuz çalışması gerekir, bu durum sıralamanızı doğrudan yukarı taşıyacaktır. Başarılı bir Search engine optimization süreci ve mobil uyumluluğun sağlanmasıyla birlikte web siteniz, daha geniş bir kitleye hitap etmeye başlar.
Site Hızı
Teknik SEO uygulamaları arasında yer alan site hızı, arama motorları için en önemli sıralama faktörüdür. Web sitenin yaklaşık 3 saniyede açılması gerekir, aksi takdirde sıralama ve organik trafik hızla düşecektir. Seorative, site hızını yavaşlatan faktörleri analiz ederek maksimum verimlilik sunar.
Breadcrumb
Sayfa işaretleri yolu olarak da bilinen Breadcrumb, arama motorlarına site içi teknik hiyerarşiyi aktarırken ziyaretçilere esnek bir web deneyimi sunar. Gezinme geçmişi, hiyerarşi veya etiket odaklı Breadcrumb kümeleri oluşturulabilir. Breadcrumb, arama motorları ve kullanıcılar için etkili bir navigasyondur.
Tarama ve İndexleme Geliştirmeleri
Arama motoru botları, site ve içerikleri sorunsuz taramalıdır, aksi takdirde sitenin sıralaması olumsuz yönde değişir. Sunucu hataları, link yapıları, hız vb. birçok etken tarama ve indexleme üzerinde etkilidir. Seorative, Google kuralları ve arama motoru botlarının çalışma prensipleri doğrultusunda sitenizde var olan sorunları temizler. Ayrıca tarama ve indexleme iki kategoride incelenebilir:
Robots.txt
Robots.txt, arama motoru botlarının taramasını yönlendirmek için verilen komutlardır. Bu komutlar sayesinde arama motoru botları kısıtlanabilir veya tüm içerikleri taramasına izin verilebilir. Robots.txt, tarama bütçesi optimizasyonunun en etkili stratejiyle yönetilmesini sağlar.
Site Haritası
İndekslenme sürecinin hızla tamamlanması için site haritası oluşturulur. URL yapılarını içeren XML dosyaları sayesinde sitenizde yer alan içerikler arama motoru botları tarafından daha kolay bulunacaktır.
Schema
Schema veya yapısal veri işaretlemesi, sitenizin zengin içeriğini tek bir bakışta aktarmanızı sağlar. Yapısal veri kullanmak, kullanıcı deneyimini olumlu yönde etkilerken arama motoru botlarının sitede değerli ve kaliteli bilgilerin yer aldığını anlamasını kolaylaştırır. Ürün incelemesi, haber, değerlendirme vb. birçok sayfa için yapısal veri kullanılabilir.
Site Dışı SEO
Site dışı SEO, en basit tabirle web sitenizin marka haline gelmesi için yapılan çalışmaları ifade eder. Marka bilinirliğinizi arttırma, rakiplerinizin önüne geçme ve web sitenizin alanında uzman olduğunu kanıtlamak için site dışı SEO veya diğer ismiyle Off Page SEO teknikleri uygulanmalıdır.
Seorative, markalaşma sürecini hızlandırmak ve sıralama başarınızı kalıcı hale getirmek için site dışı SEO uygulamalarını dört temel başlıkta ele alır:
Sektörel Backlink Analizi
Hizmet verdiğiniz sektörde ön plana çıkmanız ve Google tarafından ‘yetkili’ görünmeniz için sektörel backlink analizi yapılır. Analiz sonucunda sitenizin, kullanıcılar tarafından daha fazla ziyaret edilmesi için gerekli olan stratejiler hazırlanır. Her sektör ve her site için ayrı bir strateji oluşturulması gerekir.
Backlink Profil Analizi
Web siteler, otorite değeri yüksek veya düşük diğer sitelerden backlink alır. Backlink kalitesinin düşük olması sıralamayı olumsuz etkiler. Seorative, backlink profil analizi ile sitenizin sahip olduğu backlinkleri inceler ve düşük kalitedeki backlinkleri analiz ederek sorunları ortadan kaldırır.
Rakip Website Backlink Analizi
Rakiplerinizin, dijital gücünü ve konumunu öğrenmek için rakip backlink analizine ihtiyaç duyulur. Analiz sonucunda rakiplerin hangi sitelerden backlink aldığı öğrenilir ve bu doğrultuda en iyi backlink stratejisinin temelleri oluşturulur.
Link İnşası Taktiklerin Belirlenmesi ve Çalışmaları
Seorative, sonuç odaklı hizmet anlayışı gereğince son aşamada link inşası için gerekli olan arama motoru optimizasyonu kurallarını yürütür. Link inşası, arama motorları tarafından en fazla önem verilen konular arasında yer alır. Site içi ve site dışı SEO teknikleriyle link inşası taktikleri belirlenebilir, bu linkler sitenizin referansları olarak görev yapar.
Profesyonel SEO Hizmetleri ile Markanızı Zirveye Taşıyın!
Seorative, her sektör ve web sitesi için alanında uzman SEO ekibiyle güçlü bir strateji oluşturur. Profesyonel ekibimiz, web sitelerin prestijli bir görünüme sahip olması ve kazançlarını yükseltmesi için özel bir planlama hazırlar. Hazırlanan planlama ve uygulanması gereken SEO teknikleri ile ilgili web site sahipleri, düzenli olarak bilgilendirilir ve soru işaretleri silinir.
Doğru kurgulanmayan SEO çalışması, web sitelerin tüketiciler ve arama motorları tarafından negatif yorumlanmasına sebep olur. Seorative, dijital alanlarda edindiği deneyimler ve ekibimizin uzmanlık alanları doğrultusunda her sektör için kalıcı bir SEO başarısı sunar.