Lüks Giyim Markası Başarı Hikayesi

lüks-giyim-sitesi

Proje Hakkında

Dünyaca tanınan lüks giyim markalarını, hem lüks konseptli mağazasında hem de eticaret sitesinde beğeniye sunuyor. Uzun yıllar sektörün dinamiklerini elinde tutan firma; başarısını en kaliteli ürünü ve üstün hizmet kalitesiyle müşteriye ulaştırabilmesine bağlıyor.

 

Planlı ve yoğun bir şekilde gerçekleşen çalışmalar neticesinde istikrarlı bir yükseliş elde edilmiştir. Proje kapsamında gerçekleşen çalışmaları aşağıda bulabilirsiniz.

Neler Yaptık?

2017’de hizmet vermeye başladığımız marka için hizmet süreci dönemi boyunca yapmış olduğumuz çalışmaları, başlıkların altında detayları ile birlikte inceleyebilirsiniz.

Eticaret SEO Çalışmaları

Bir eticaret sitesinde yapılması gereken birçok SEO çalışması, hizmet verdiğimiz marka için de uygulanmıştır.

 

Eticaret SEO odağında yapılan çalışmalara örnek olarak;

  • Kategori ağacının düzenlenmesi, optimizasyonu,
  • Kategori ve ürün sayfalarının optimizasyonları,
  • Kategori açıklamalarının üretimi ve optimizasyonu,
  • Site geneli teknik geliştirmeler,
  • Markanın ön planda olmak istediği spesifik ürün gruplarına özel çalışmalar,
  • Eticaret sitelerine özel teknik SEO geliştirmeleri,
  • Site dışı SEO çalışmaları.

Bu çalışmalar sayesinde, markaya ait olan eticaret sitesinin SEO değerinin artması ile birlikte, organik ziyaretçi artışı, sıralamalarda yükselme ve daha bir çok başarı elde edilmiştir.

Kategori Ağacı İyileştirmeleri

Eticaret SEO odağında yapılan çalışmaların en önemli maddelerinden biri olan kategori ağacı alanında önemli geliştirmeler ve optimizasyonlar yaptık.

 

Genel olarak bir eticaret sitesindeki kategori ağacı optimizasyonu sürecinde uyguladığımız işlemleri aşağıda sizler için listeledik;

  • Var olan kategori ağacının analiz edilmesi,
  • Aynı dikeydeki spesifik markaların veya kesişimi olan pazaryerlerinin kategori ağaçlarının detaylı olarak incelenmesi,
  • Markanın satmış olduğu ürün ve ürün gruplarının analiz edilmesi,
  • Çalışma yaptığımız marka için açılmayı hak eden ve açıldığında organik görünürlük kazanacağımız yeni kategori sayfalarının belirlenmesi – Bu belirlemeyi marka özelinde yaptığımız iç ve dış yani rakip analizleri ile yapmaktayız,
  • Yeni kategori öneri listemizin çalıştığımız marka ekibine iletilmesi ve onayının alınması,
  • Yeni kategori açma işlemleri dışında ise hali hazırda var olan kategorilerde listelenen ürünlerin yanlış veya hatalı listelenenlerin tespit edilmesi,
  • Ürünlerin doğru kategorilerde bulunması için marka ile iletişime geçilerek tavsiyelerde bulunulması,
  • Siteye zarar verebilecek veya değeri düşük olan kategorilerin belirlenip, kapattırılması,
  • Başlangıçta veya ilerleyen aylarda kapatılmış olan kategorilerin en alakalı sayfalara 301 yönlendirmelerinin yapılması.

Teknik Geliştirme Süreci

Markanın destek aldığı yazılım ekibi ile ortak çalışmalar yaparak teknik sorunlarla alakalı geliştirmeler yaptık. 

 

Genel olarak teknik optimizasyon sürecimizde uyguladığımız adımları ise aşağıda sizler için listeledik;

 

  • Sitenin teknik SEO açısından hatalı veya iyileştirme yapılabilecek alanların, durumların tespit edilmesi,
  • Tespit edilen eksikliklerin veya geliştirmelerin, yazılım ekibine iletilmesi, 
  • Yazılım ekibinin veya yazılımcının teknik geliştirme işlemlerini zamanında yapması için gerekli takip ve hatırlatmaların tarafımızca yapılması,
  • İletmiş olduğumuz geliştirmeleri yazılım ekibi ile görüşerek en fazla ve en hızlı etkiyi alacak şekilde yapılış sırasının belirlenmesi,
  • Uygulanıp siteye aktarılan teknik geliştirmelerin kontrollerinin sağlanması, 
  • İletilen teknik geliştirmelerin tamamlanması ile birlikte, yeni teknik geliştirmelerin tespit edilmesi ve sürecin tekrarı,
  • Sitenin teknik SEO açısından sorunsuz ve en optimize olana kadar çalışmalara devam edilmesi.

Site Dışı SEO Çalışmaları

Hizmet sürecimizde, backlink çalışmalarını aktif ve yoğun bir şekilde yürüttük.

 

Genel olarak bir projedeki site dışı SEO çalışmaları sürecinde yaptığımız işlemleri ise aşağıda sizler için listeledik;

  • Web sitenin hali hazırda sahip olduğu backlinklerin ve uygulamış olduğu link inşası taktiklerinin analiz edilmesi,
  • Mevcut backlinkler arasında riskli ya da zararlı olabileceklerin tespit edilmesi. 
  • Zararlı veya riskli olan backlinklerin Google’a Bağlantı Reddetme Aracı (Disavow Tool) ile bildirilmesi,
  • Hedef kelimelerde ilk sıralarda veya ilk sayfada olan rakiplerin sektörel olarak site dışı SEO güçlerinin, backlink metriklerinin analizi,
  • Sektörel backlink analizinden sonra bazı kritik rakiplerin sahip oldukları backlinklerin ve uygulamış oldukları link inşası taktiklerinin özel olarak analizi,
  • Yapılan analizlerden sonra çalışma yaptığımız web site için uygulanabilecek link inşası taktiklerinin belirlenmesi,
  • Uygulanması planlanan link inşası taktiklerinin marka tarafından onaylanması,
  • Onaylanan link inşası taktiklerinin hizmet süreci boyunca uygulanması.

Hedeflenen Kategorilere Özel Çalışmalar

Markanın satmış olduğu ürün grupları arasından yükselmenin en çok arzu edildiği kategori ve marka sayfaları belirlenerek, bu sayfalara özel çalışmalar yapıldı.

 

Çalışma yaptığımız web sitede yüzden fazla kategori ve binden fazla ürünün bulunmasından ötürü, bu tarz bir önceliklendirme yapılarak, maksimum fayda ve gelir artışı elde edilmiştir.

 

Ancak belirtmek isteriz ki Seorative olarak site geneli çalışmaların yapılması gerekliliğini savunmaktayız ve buna göre de çalışmalarımızı yapmaktayız. 2-3 veya 5 hedef anahtar kelime seçimi yapılarak uygulanan çalışmalar ile SEO’nun tüm kârlılığının ortaya çıkmadığını düşünmekteyiz.

 

Site geneli çalışmalar yapmamızın yanında markanın özel olarak önemsediği kelime veya sayfaları da dikkate alarak o sayfalara özel çalışmalar uygulamaktayız.

Hazır Eticaret Sistemi

Günümüzde markalar, hazır yazılım paketleri veya platformları kullanabildiği gibi bazen de yazılım geliştiricilerinden kendilerine ait özel yazılımlar veya scriptler kullanmaktadırlar. Her yazılımın veya platformun da SEO süreçleri bakımından kendine göre avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır.

 

Hizmet verdiğimiz eticaret markası ise hazır eticaret platformlarından birisini kullanmaktaydı. Yapmış olduğumuz tüm teknik ve içerik geliştirmelerini bu platform içerisinde kalarak marka ekibi ile birlikte yürüttük.

Sonuçlar

  • Organik görünürlüğü olmayarak başladığımız bu projede, organik trafiği her hafta düzenli bir şekilde artırarak, 6 ay sonunda aylık 4200 ziyaretçi rakamına ulaştırdık.
  • Hizmetimizin son ayını bir önceki aya oranla karşılaştırdığımızda %45 oranında bir trafik artışı ile %270 oranında gelir artışı sağladık.
  • 6 aylık hizmet dönemi boyunca siteye toplam 10.000’den fazla organik trafik sağlanmıştır.

Daha net görüntüleyebilmek için görselin üzerine tıklayabilirsiniz.

Diğer Başarı Hikayelerimiz

Yapı Kataloğu

Alanında oldukça başarılı olan Yapı Kataloğu’nun organik trafiğinde düzenli ve istikrarlı bir yükseliş sağladık.

Online Çiçek Satış Markası

Yeni kurulan ve henüz kullanıcı trafiğine sahip olmayan markanın online ziyaretçi trafiğini aylık 1000’in üzerine çıkardık.

Uluslararası Sağlık Sitesi

Yeni kurulmuş olan ve hastalık teşhisi alanında hizmet veren sitede, SEO çalışmalarımız ile kısa sürede aylık 8000 uluslararası trafik sağladık.

Sizin De Bir Başarı Hikayeniz Olsun İster Misiniz?

Sizi tanımak, ihtiyaçlarınızı, sorunlarınızı öğrenmek ve Seorative olarak size nasıl yardımcı olabileceğimizi görüşmek isteriz.
About-CallToAction-Rocket-Image