Online Çiçek Satış Markası Başarı Hikayesi

Proje Hakkında

Birbirinden farklı çiçek türlerinin satışını yapan, henüz yeni kurulmuş olan bir e-ticaret markasıdır. Kurulalı çok olmamasına rağmen kısa sürede sektöründeki diğer markalarla yarışır hale gelmiştir. Sitesinde ev ve bahçe dekorasyonu amaçlı birçok çiçek türü satışı yapan marka, aynı zamanda çiçek türleri hakkındaki bilgilendirici yazıları ile de müşterilerinin beğenisini kazanmıştır. Hizmet verdiğimiz bu marka, başarılı bir sosyal medya hesabına sahip olmasına karşın web sitesi için bir kullanıcı trafiğine sahip değil idi. 

 

Birlikte çalıştığımız 1 senelik sürede hatırı sayılır düzeyde bir trafik elde etmeyi başardık. Sektördeki rekabet yoğunluğuna rağmen aramalardan oldukça büyük bir pay aldık. Bu marka ile çalıştığımız Ocak 2020 – Aralık 2020 tarihleri arasında gerçekleşen hızlı gelişimin detayını sizlerle paylaşalım.

Neler Yaptık

2020 yılının Ocak ayında 0’dan başladığımız projede 1 yıl içinde önemli ölçüde yol kat ettik ve henüz yeni kurulan markanın kısa sürede satışlarını artırmasına yardımcı olduk. 2020 yılında SEO hizmeti verdiğimiz bu marka için yapmış olduğumuz çalışmaları, başlıkların altında detayları ile birlikte inceleyebilirsiniz.

E-Ticaret SEO Çalışmaları

Bir eticaret sitesinde yapılması gereken birçok SEO çalışması, bu marka için de uygulanmıştır.

 

Eticaret SEO odağında yapılan çalışmalara örnek olarak;

  • Kategori ağacının düzenlenmesi, optimizasyonu,
  • Kategori ve ürün sayfalarının optimizasyonları,
  • Kategori açıklamalarının üretimi ve optimizasyonu,
  • Site geneli teknik geliştirmeler,
  • Markanın ön planda olmak istediği spesifik ürün gruplarına özel çalışmalar,
  • Eticaret sitelerine özel teknik SEO geliştirmeleri,
  • Site dışı SEO çalışmaları.

Bu çalışmalar sayesinde, markaya ait olan eticaret sitesinin SEO değerinin artması ile birlikte, organik ziyaretçi artışı, sıralamalarda yükselme ve daha birçok başarı elde edilmiştir..

Özel Yazılım

Günümüzde markalar, hazır yazılım paketleri veya platformları kullanabildiği gibi bazen de yazılım geliştiricilerinden kendilerine ait özel yazılımlar veya scriptler kullanmaktadırlar. Her yazılımın veya platformun da SEO süreçleri bakımından kendine göre avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır.

 

Hizmet verdiğimiz marka, eticaret sitesi için bu özel yazılımlardan birini kullanmaktaydı. Özel yazılım olmasından ötürü SEO sürecimiz açısından negatif bir etki almadan içerik ve teknik geliştirmelerimizi başarılı bir şekilde tamamladık.

Hedeflenen Kategorilere Özel Çalışmalar

Markanın satmış olduğu ürün grupları arasından yükselmenin en çok arzu edildiği kategori ve marka sayfaları belirlenerek, bu sayfalara özel çalışmalar yapıldı.

 

Çalışma yaptığımız web sitesinde çok fazla ürünün bulunmasından dolayı, bu tarz bir önceliklendirme yapılarak, maksimum fayda ve gelir artışı elde edilmiştir.

 

Ancak belirtmek isteriz ki Seorative olarak site geneli çalışmaların yapılması gerekliliğini savunmaktayız ve buna göre de çalışmalarımızı yapmaktayız. 2-3 veya 5 hedef anahtar kelime seçimi yapılarak uygulanan çalışmalar ile SEO’nun tüm kârlılığının ortaya çıkmadığını düşünmekteyiz.

 

Site geneli çalışmalar yapmamızın yanında markanın özel olarak önemsediği kelime veya sayfaları da dikkate alarak o sayfalara özel çalışmalar uygulamaktayız.

Teknik Geliştirme Süreci

Markanın destek aldığı yazılım ekibi ile ortak çalışmalar yaparak teknik sorunlarla alakalı geliştirmeler yaptık. 

 

Genel olarak teknik optimizasyon sürecimizde uyguladığımız adımları ise aşağıda sizler için listeledik;

 

  • Sitedeki teknik SEO açısından hatalı veya iyileştirme yapılabilecek alanların, durumların tespit edilmesi,
  • Tespit edilen eksikliklerin veya geliştirmelerin, yazılım ekibine iletilmesi, 
  • Yazılım ekibinin veya yazılımcının teknik geliştirme işlemlerini zamanında yapması için gerekli takip ve hatırlatmaların tarafımızca yapılması,
  • İletmiş olduğumuz geliştirmeleri yazılım ekibi ile görüşerek en fazla ve en hızlı etkiyi alacak şekilde yapılış sırasının belirlenmesi,
  • Uygulanıp siteye aktarılan teknik geliştirmelerin kontrollerinin sağlanması, 
  • İletilen teknik geliştirmelerin tamamlanması ile birlikte, yeni teknik geliştirmelerin tespit edilmesi ve sürecin tekrarı,
  • Site teknik SEO açısından sorunsuz olana ve en optimize hâle gelene kadar çalışmalara devam edilmesi.

Kategori Ağacı İyileştirmeleri

Eticaret SEO odağında yapılan çalışmaların en önemli maddelerinden biri olan kategori ağacı alanında önemli geliştirmeler ve optimizasyonlar yaptık.

 

Genel olarak bir eticaret sitesindeki kategori ağacı optimizasyonu sürecinde uyguladığımız işlemleri aşağıda sizler için listeledik;

 

  • Var olan kategori ağacının analiz edilmesi,
  • Aynı dikeydeki spesifik markaların veya kesişimi olan pazaryerlerinin kategori ağaçlarının detaylı olarak incelenmesi,
  • Markanın satmış olduğu ürün ve ürün gruplarının analiz edilmesi,
  • Çalışma yaptığımız marka için açılmayı hak eden ve açıldığında organik görünürlük kazanacağımız yeni kategori sayfalarının belirlenmesi – Bu belirlemeyi marka özelinde yaptığımız iç ve dış yani rakip analizleri ile yapmaktayız,
  • Yeni kategori öneri listemizin çalıştığımız marka ekibine iletilmesi ve onayının alınması,
  • Yeni kategori açma işlemleri dışında ise halihazırda var olan kategorilerde listelenen ürünlerin yanlış veya hatalı listelenenlerin tespit edilmesi,
  • Ürünlerin doğru kategorilerde bulunması için marka ile iletişime geçilerek tavsiyelerde bulunulması,
  • Siteye zarar verebilecek veya değeri düşük olan kategorilerin belirlenip, kapattırılması,
  • Başlangıçta veya ilerleyen aylarda kapatılmış olan kategorilerin en alakalı sayfalara 301 yönlendirmelerinin yapılması.

Site Dışı SEO Çalışmaları

Hizmet sürecimizde, backlink çalışmalarını aktif ve yoğun bir şekilde yürüttük.

 

Genel olarak bir projedeki site dışı SEO çalışmaları sürecinde yaptığımız işlemleri ise aşağıda sizler için listeledik;

  • Web sitenin halihazırda sahip olduğu backlinklerin ve uygulamış olduğu link inşası taktiklerinin analiz edilmesi,
  • Mevcut backlinkler arasında riskli ya da zararlı olabileceklerin tespit edilmesi. 
  • Zararlı veya riskli olan backlinklerin Google’a Bağlantı Reddetme Aracı (Disavow Tool) ile bildirilmesi,
  • Hedef kelimelerde ilk sıralarda veya ilk sayfada olan rakiplerin sektörel olarak site dışı SEO güçlerinin, backlink metriklerinin analizi,
  • Sektörel backlink analizinden sonra bazı kritik rakiplerin sahip oldukları backlinklerin ve uygulamış oldukları link inşası taktiklerinin özel olarak analizi,
  • Yapılan analizlerden sonra çalışma yaptığımız web site için uygulanabilecek link inşası taktiklerinin belirlenmesi,
  • Uygulanması planlanan link inşası taktiklerinin marka tarafından onaylanması,
  • Onaylanan link inşası taktiklerinin hizmet süreci boyunca uygulanması.

Hazır Eticaret Sistemi

Günümüzde markalar, hazır yazılım paketleri veya platformları kullanabildiği gibi bazen de yazılım geliştiricilerinden kendilerine ait özel yazılımlar veya scriptler kullanmaktadırlar. Her yazılımın veya platformun da SEO süreçleri bakımından kendine göre avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır.

 

Hizmet verdiğimiz eticaret markası ise hazır eticaret platformlarından birisini kullanmaktaydı. Yapmış olduğumuz tüm teknik ve içerik geliştirmelerini bu platform içerisinde kalarak marka ekibi ile birlikte yürüttük.

Sonuçlar

  • Hizmet dönemimiz boyunca, yapmış olduğumuz çalışmalar neticesinde markaya ait siteye 10.000’den fazla ziyaretçi girişi sağlanmıştır.
  • Çalışmalarımız doğrultusunda uygulamaların zirve noktasında aylık 1500 kullanıcı trafiği sağladık.
  • Yeni kurulmuş bir web sitesi olmasına rağmen 1 senede aylık 1000 organik ziyaretçi sayısına ulaştırdık
  • Hizmet verdiğimiz sürede birçok farklı sayfadan çok sayıda farklı bitkiye ve kategorimize trafik aldık.
  • Yapılan SEO çalışmaları sonucu bu rakamları anasayfa (yani marka kelimelerinden gelen trafik) hariç olarak elde ettik.

Daha net görüntüleyebilmek için görselin üzerine tıklayabilirsiniz.

Diğer Başarı Hikayelerimiz

Yapı Kataloğu

Alanında oldukça başarılı olan Yapı Kataloğu’nun organik trafiğinde düzenli ve istikrarlı bir yükseliş sağladık.

Online Çiçek Satış Markası

Yeni kurulan ve henüz kullanıcı trafiğine sahip olmayan markanın online ziyaretçi trafiğini aylık 1000’in üzerine çıkardık.

Uluslararası Sağlık Sitesi

Yeni kurulmuş olan ve hastalık teşhisi alanında hizmet veren sitede, SEO çalışmalarımız ile kısa sürede aylık 8000 uluslararası trafik sağladık.

Yeni Başarı Hikayemizi Birlikte Yazalım!

Sizi tanımak, ihtiyaçlarınızı, sorunlarınızı öğrenmek ve Seorative olarak size nasıl yardımcı olabileceğimizi görüşmek isteriz.
About-CallToAction-Rocket-Image