Yapı Kataloğu Başarı Hikayesi

Proje Hakkında

Yapı Kataloğu, yapı ve inşaat sektöründeki önemli firmalarla, bu firmalar ve sektör hakkında bilgi edinmek isteyen veya ürün ve hizmet talep eden müşterileri buluşturan bir e-katalog sitesidir. Sitenin sektör dışından ciddi rakipleri olmasına rağmen farklı işleyiş ve hizmet tarzı dolayısıyla benzersiz bir site olmasıyla ön plana çıkmaktadır. 2005 yılında dijital alanda boy göstermeye başlayan marka, müşteriyi ön planda tutması ve sahip olduğu deneyim nedeniyle tercih edilen bir marka konumundadır. 

 

Alanında tecrübeli olan marka, sitesinde sunduğu çeşitli hizmetlerle müşterisinin beğenisini kazanmıştır. Biz de bu başarıları üst sıralara taşımak için kolları sıvadık. Projede site ile eticaret SEO yapısına benzer uygulamalar yaptık ve oldukça verimli bir hizmet dönemi geçirdik. Bütün bu çalışmaları aşağıdan inceleyebilirsiniz.

Neler Yaptık

Özel bir teknik altyapıya sahip olan sitede çeşitli optimizasyon uygulamalarını başarıyla gerçekleştirdik. Hizmet süreci dönemi boyunca yapmış olduğumuz çalışmaların detayına aşağıdaki başlıklardan ulaşabilirsiniz.

Teknik SEO Çalışmaları

Proje kapsamında çokça teknik SEO çalışması yapıldı. Aktif bir şekilde onlarca teknik geliştirme işlemi siteye uygulandı.  

 

Bu teknik geliştirme sürecinde uyguladığımız adımları aşağıda listeledik:

 

  • Teknik hata ve eksikliklerin tespit edilmesi.
  • Tespit edilen eksiklik/hataların yazılım ekibine iletilmesi.
  • Yazılım ekibinin düzeltme ve iyileştirmelerle alakalı çalışmalarının denetlenmesi.
  • Müşterilerin sürece dair bilgilendirilmesi ve optimizasyon hizmetleri hakkında en doğru bilgilerin verilmesi.
  • Yazılım ekibinin tamamladığı çalışmaların kontrol edilmesi.
  • Teknik geliştirme sürecinde hatalı ve eksik kısımların tekrardan raporlanması.
  • Teknik geliştirmeler konusunda kusursuz bir yapı elde edildikten sonra sürecin tamamlanması.

Kapsamlı Teknik SEO Çalışmaları

Teknik SEO kısmındaki analizlerimiz sonucunda, sitenin hatalarını ve gerekli iyileştirmelerini tespit ederek, teknik alanda onlarca farklı geliştirmeler uyguladık. Kritik hataların giderilmesi ve iyileştirmelerin yapılmasından sonra, daha az öneme sahip olan birçok teknik geliştirme maddesini tamamladık. 

 

Başlangıçta sitenin teknik altyapısının çok kötü olmasına rağmen, yapmış olduğumuz yoğun çalışmalar sayesinde handikaplı başladığımız süreci Google’ın, çalışma yaptığımız web sitesini, rakiplere kıyasla daha çok ödüllendirmesiyle sonlandırdık.

Özel Yazılım

Günümüzde markalar, hazır yazılım paketleri veya platformları kullanabildiği gibi bazen de yazılım geliştiricilerinden kendilerine ait özel yazılımlar veya scriptler kullanmaktadırlar. Her yazılımın veya platformun da SEO süreçleri bakımından kendine göre avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır.

 

Yapı Kataloğu, eticaret sitesi için bu özel yazılımlardan birini kullanmaktaydı. Özel yazılım olmasından ötürü SEO sürecimiz açısından negatif bir etki almadan içerik ve teknik geliştirmelerimizi başarılı bir şekilde tamamladık.

Hedeflenen Kategorilere Özel Çalışmalar

Markanın satmış olduğu ürün grupları arasından yükselmenin en çok arzu edildiği kategori ve marka sayfaları belirlenerek, bu sayfalara özel çalışmalar yapıldı.

 

Çalışma yaptığımız web sitede yüzden fazla kategori ve binden fazla ürünün bulunmasından ötürü, bu tarz bir önceliklendirme yapılarak, maksimum fayda ve gelir artışı elde edilmiştir.

 

Ancak belirtmek isteriz ki Seorative olarak site geneli çalışmaların yapılması gerekliliğini savunmaktayız ve buna göre de çalışmalarımızı yapmaktayız. 2-3 veya 5 hedef anahtar kelime seçimi yapılarak uygulanan çalışmalar ile SEO’nun tüm kârlılığının ortaya çıkmadığını düşünmekteyiz.

 

Site geneli çalışmalar yapmamızın yanında markanın özel olarak önemsediği kelime veya sayfaları da dikkate alarak o sayfalara özel çalışmalar uygulamaktayız.

Kategori Ağacı Optimizasyonu

Eticaret SEO odağında yapılan çalışmaların en önemli maddelerinden biri olan kategori ağacı alanında önemli geliştirmeler ve optimizasyonlar yaptık. 

 

Genel olarak bir eticaret sitesindeki kategori ağacı optimizasyonu sürecinde uyguladığımız işlemleri aşağıda sizler için listeledik: 

  • Var olan kategori ağacının analiz edilmesi. 
  • Aynı dikeydeki spesifik markaların veya kesişimi olan pazaryerlerinin kategori ağaçlarının detaylı olarak incelenmesi.
  • Markanın satmış olduğu ürün ve ürün gruplarının analiz edilmesi.
  • Çalışma yaptığımız marka için açılmayı hak eden ve açıldığında organik görünürlük kazanacağımız yeni kategori sayfalarının belirlenmesi – Bu belirlemeyi marka özelinde yaptığımız iç ve dış analizler (yani rakip analizleri) ile yapmaktayız. 
  • Yeni kategori öneri listemizin çalıştığımız marka ekibine iletilmesi ve onayının alınması.
  • Yeni kategori açma işlemleri dışında ise halihazırda var olan kategorilerde bulunan ürünlerden yanlış veya hatalı listelenenlerin tespit edilmesi.
  • Ürünlerin doğru kategorilerde yer alması için marka ile iletişime geçilerek tavsiyelerde bulunulması. 
  • Siteye zarar verebilecek veya değeri düşük olan kategorilerin belirlenip, ortadan kaldırılması.
  • Başlangıçta veya ilerleyen aylarda kapatılmış olan kategorilerin en alakalı sayfalara 301 yönlendirmelerinin yapılması.

Site Dışı SEO Çalışmaları

Hizmet sürecimizde, backlink çalışmalarını aktif ve yoğun bir şekilde yürüttük.

 

Genel olarak bir projedeki site dışı SEO çalışmaları sürecinde yaptığımız işlemleri ise aşağıda sizler için listeledik;

  • Web sitenin halihazırda sahip olduğu backlinklerin ve uygulamış olduğu link inşası taktiklerinin analiz edilmesi,
  • Mevcut backlinkler arasında riskli ya da zararlı olabileceklerin tespit edilmesi. 
  • Zararlı veya riskli olan backlinklerin Google’a Bağlantı Reddetme Aracı (Disavow Tool) ile bildirilmesi,
  • Hedef kelimelerde ilk sıralarda veya ilk sayfada olan rakiplerin sektörel olarak site dışı SEO güçlerinin, backlink metriklerinin analizi,
  • Sektörel backlink analizinden sonra bazı kritik rakiplerin sahip oldukları backlinklerin ve uygulamış oldukları link inşası taktiklerinin özel olarak analizi,
  • Yapılan analizlerden sonra çalışma yaptığımız web site için uygulanabilecek link inşası taktiklerinin belirlenmesi,
  • Uygulanması planlanan link inşası taktiklerinin marka tarafından onaylanması,
  • Onaylanan link inşası taktiklerinin hizmet süreci boyunca uygulanması.

Güçlü Rakiplere Karşı SEO Çalışmaları

Çalışma yaptığımız sitede, yüzlerce kategori ve binlerce ürün olmasından kaynaklı dikey ve yatayda çok güçlü rakiplere karşı SEO çalışmaları uyguladık. 

Daha önce aktif bir SEO çalışması yapılmamış olsa da planlı ve uzun süreli çalışmalarla organik aramalarda iyi sonuçlar elde etmeyi ve bunu sürekli kılmayı başardık.

Çok Dilli Site İçin Çalışmalar

Marka farklı dillerde hizmet veren bir yapı da olduğundan, site içerisinde yüzlerce sayfa bulunmaktadır. Bu durum index konusunda sorunlara neden olmuştur. Index sorunlarının giderilmesi, gereksiz ve kalitesiz sayfaların da dışarıda bırakılması için çalışmaları yapılmıştır. Gerçekleşen çalışmalar neticesinde index konusunda daha kaliteli ve amaca yönelen sonuçlar elde edilmiştir.

Index Şişikliğinin Giderilmesi

Çalışma yaptığımız sitenin birden fazla dilde hizmet vermesi, yüzlerce kategori ve binlerce ürün sayfasının bulunması, sitede index şişikliğine yol açmıştır. Index şişikliğine yol açan bu sayfaların bazıları ufak bazıları büyük ölçüde etki ederek sitenin SEO’suna zarar vermiştir.

 

Tespit ettiğimiz siteye zararı dokunan veya görünürlüğünü aşağıya çeken çok sayıda sayfa ve sayfa türleri için noindex etiketi eklenmesi ve robots.txt dosyasında düzenlemeler yapılmıştır.

 

Bu işlemlerle sitenin index sayısını olması gereken rakamlara indirerek Google’a içeriğimizi daha doğru ve net bir şekilde göstermeyi başardık.

Sonuçlar

  • Hem Türkçe hem İngilizce olarak yüzlerce kategori, binlerce ürün sayfası barındıran site ile çalıştığımız Şubat 2019 – Ocak 2021 tarihleri arasındaki 2 yıllık sürede güzel başarılar elde ettik.
  • Birbirini takip eden iki senede katlanarak artan bir başarı sağladık. İlk sene %36, ikinci sene %49 artış elde ettik.
  • Site için çok kapsamlı bir anahtar kelime araştırması yaptık. En değerli kelimeleri bulmak adına bu araştırmaları rutin şekilde uyguladık.
  • Proje başlangıcındaki duruma kıyasla trafikte %100 artış sağladık.
  • 2 sene süren SEO çalışmaları sayesinde, trafik ve gelir bakımından büyük geri dönüşler kazandık.
  • 20.000 bandında başladığımız trafiği 40.000 bandına getirdik.

Daha net görüntüleyebilmek için görselin üzerine tıklayabilirsiniz.

Diğer Başarı Hikayelerimiz

Yapı Kataloğu

Alanında oldukça başarılı olan Yapı Kataloğu’nun organik trafiğinde düzenli ve istikrarlı bir yükseliş sağladık.

Online Çiçek Satış Markası

Yeni kurulan ve henüz kullanıcı trafiğine sahip olmayan markanın online ziyaretçi trafiğini aylık 1000’in üzerine çıkardık.

Uluslararası Sağlık Sitesi

Yeni kurulmuş olan ve hastalık teşhisi alanında hizmet veren sitede, SEO çalışmalarımız ile kısa sürede aylık 8000 uluslararası trafik sağladık.

Yeni Başarı Hikayemizi Birlikte Yazalım!

Sizi tanımak, ihtiyaçlarınızı, sorunlarınızı öğrenmek ve Seorative olarak size nasıl yardımcı olabileceğimizi görüşmek isteriz.
About-CallToAction-Rocket-Image