Nezih Kırtasiye Başarı Hikayesi

kırtasiye-sitesi

Proje Hakkında

Nezih, kitap, kırtasiye ve oyuncak alanlarında yeni, renkli, ilginç ürünleri sunmayı amaç edinmiş öncü bir firmadır. Eticaret sitesi aracılığıyla yüzlerce kategori ve binlerce ürünle tüketicilere hitap etmektedir. SEO çalışmalarımız neticesinde markanın potansiyelini ortaya çıkarırken, 9000’e yakın anahtar kelimede de ilk sayfaya yükseldik!

 

Uzun süreli ve düzenli SEO çalışmalarımız neticesinde bir önceki seneye oranla %200’den fazla organik trafik elde ettiğimiz projenin detaylarına aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Neler Yaptık?

SEO çalışmaları yaptığımız Nezih için hizmetimiz boyunca yapmış olduğumuz en önemli çalışmaları aşağıda inceleyebilirsiniz.

Eticaret SEO Çalışmaları

Bir eticaret sitesinde yapılması gereken birçok SEO çalışması, Nezih için de uygulanmıştır.

 

Eticaret SEO odağında yapılan çalışmalara örnek olarak;

  • Kategori ağacının düzenlenmesi, optimizasyonu,
  • Kategori ve ürün sayfalarının optimizasyonları,
  • Kategori açıklamalarının üretimi ve optimizasyonu,
  • Site geneli teknik geliştirmeler,
  • Markanın ön planda olmak istediği spesifik ürün gruplarına özel çalışmalar,
  • Eticaret sitelerine özel teknik SEO geliştirmeleri,
  • Site dışı SEO çalışmaları.

Bu çalışmalar sayesinde, markaya ait olan eticaret sitesinin SEO değerinin artması ile birlikte, organik ziyaretçi artışı, sıralamalarda yükselme ve daha bir çok başarı elde edilmiştir.

Organik Görünürlük ve Trafik Potansiyelini Yakalamak

Bir sitenin veya markanın daha önce SEO çalışması yapmamış olması genellikle markanın SEO başarısı için dezavantajlı bir durum oluşturmaktadır. Diğer taraftan baktığımızda ise temelleri olan ama SEO yapılmamış bir site ile kazanılabilecek trafik ve gelir potansiyelinin de çok fazla olabileceğini de göstermektedir.

 

Nezih Kırtasiye markası için aktif bir SEO hizmeti alınmamış olmasına rağmen, rekabetin çok büyük olduğu bir süreçte bu dezavantajları, büyük bir avantaja çevirmeyi başardık.

 

Bir marka için eğer ki Google’da ticari bir potansiyel varsa ve SEO hizmetine geç kalmış olduğunuzu düşünüyorsanız, Seorative olarak bizler, mutlaka çalışmalara bir an önce başlanılmasını tavsiye etmekteyiz. Rekabetteki fark çokça açılmış olsa da pastadan pay alınabilmektedir.

Güçlü Rakiplere Karşı SEO Çalışmaları

Yüzlerce kategori ve binlerce ürünü olmasından kaynaklı dikey ve yatayda çok güçlü rakiplere karşı SEO çalışmaları uyguladık. 

 

SEO çalışması konusunda daha önce bir adım atılmamış olsa da planlı ve uzun süreli çalışmalarla organik aramalarda iyi sonuçlar elde etmeyi ve bunu sürekli kılmayı başardık.

Uzun Süren SEO Çalışmaları

Bir seneyi aşan çalışmalarda, SEO hizmeti ile elde edilen kazanımın, kısa süreli çalışmalara oranla daha yüksek olmasından dolayı, Seorative olarak SEO çalışma sürecinin en az bir senelik olmasını tavsiye etmekteyiz. 

 

Nezih markası ile geçirmiş olduğumuz iki seneyi aşkın uzun süreli hizmet dönemimiz sayesinde, her sene elde edilen trafik ve gelir başarısını kayda değer bir ölçüde artırarak, çalışmalarımızı marka için çok daha verimli hale getirdik.

Kategori Ağacı İyileştirmeleri

Eticaret SEO odağında yapılan çalışmaların en önemli maddelerinden biri olan kategori ağacı alanında önemli geliştirmeler ve optimizasyonlar yaptık.

 

Genel olarak bir eticaret sitesindeki kategori ağacı optimizasyonu sürecinde uyguladığımız işlemleri aşağıda sizler için listeledik;

  • Var olan kategori ağacının analiz edilmesi,
  • Aynı dikeydeki spesifik markaların veya kesişimi olan pazaryerlerinin kategori ağaçlarının detaylı olarak incelenmesi,
  • Markanın satmış olduğu ürün ve ürün gruplarının analiz edilmesi,
  • Çalışma yaptığımız marka için açılmayı hak eden ve açıldığında organik görünürlük kazanacağımız yeni kategori sayfalarının belirlenmesi – Bu belirlemeyi marka özelinde yaptığımız iç ve dış yani rakip analizleri ile yapmaktayız,
  • Yeni kategori öneri listemizin çalıştığımız marka ekibine iletilmesi ve onayının alınması,
  • Yeni kategori açma işlemleri dışında ise hali hazırda var olan kategorilerde listelenen ürünlerin yanlış veya hatalı listelenenlerin tespit edilmesi,
  • Ürünlerin doğru kategorilerde bulunması için marka ile iletişime geçilerek tavsiyelerde bulunulması,
  • Siteye zarar verebilecek veya değeri düşük olan kategorilerin belirlenip, kapattırılması,
  • Başlangıçta veya ilerleyen aylarda kapatılmış olan kategorilerin en alakalı sayfalara 301 yönlendirmelerinin yapılması.

Hedeflenen Kategorilere Özel Çalışmalar

Markanın satmış olduğu ürün grupları arasından yükselmenin en çok arzu edildiği kategori ve marka sayfaları belirlenerek, bu sayfalara özel çalışmalar yapıldı.

 

Çalışma yaptığımız web sitede yüzden fazla kategori ve binden fazla ürünün bulunmasından ötürü, bu tarz bir önceliklendirme yapılarak, maksimum fayda ve gelir artışı elde edilmiştir.

 

Ancak belirtmek isteriz ki Seorative olarak site geneli çalışmaların yapılması gerekliliğini savunmaktayız ve buna göre de çalışmalarımızı yapmaktayız. 2-3 veya 5 hedef anahtar kelime seçimi yapılarak uygulanan çalışmalar ile SEO’nun tüm kârlılığının ortaya çıkmadığını düşünmekteyiz.

 

Site geneli çalışmalar yapmamızın yanında markanın özel olarak önemsediği kelime veya sayfaları da dikkate alarak o sayfalara özel çalışmalar uygulamaktayız.

Özel Yazılım

Günümüzde markalar, hazır yazılım paketleri veya platformları kullanabildiği gibi bazen de yazılım geliştiricilerinden kendilerine ait özel yazılımlar veya scriptler kullanmaktadırlar. Her yazılımın veya platformun da SEO süreçleri bakımından kendine göre avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır.

 

Nezih, eticaret sitesi için bu özel yazılımlardan birini kullanmaktaydı. Özel yazılım olmasından ötürü SEO sürecimiz açısından negatif bir etki almadan içerik ve teknik geliştirmelerimizi başarılı bir şekilde tamamladık.

Sonuçlar

  • Birbirini takip eden iki senede, geçen seneye oranla yüksek organik trafik artış oranları yakalanmıştır. Trafik artış oranları marka kelimelerinden gelen trafiğin çoğunluğu olan anasayfa hariç bırakılarak analiz edilmiştr.
  • 2016 ve 2017 senelerini karşılaştırdığımızda geçen seneye oranla %200 trafik artışı sağladık.
  • 2017 ve 2018 senelerini karşılaştırdığımızda ise geçen seneye oranla %47 trafik artışı elde edildi.
  • SEO çalışmalarımız kapsamında 2000’e yakın anahtar kelimeyi ilk 3 sıraya, 8000’den fazla anahtar kelimeyi ise ilk sayfaya yükselttik. 
  • 2 seneden fazla istikrarlı süren SEO çalışmaları sayesinde, trafik ve gelir bakımından kısa süreli çalışmalara göre çok daha büyük geri dönüşler kazanılmıştır.

Daha net görüntüleyebilmek için görselin üzerine tıklayabilirsiniz.

Diğer Başarı Hikayelerimiz

Yapı Kataloğu

Alanında oldukça başarılı olan Yapı Kataloğu’nun organik trafiğinde düzenli ve istikrarlı bir yükseliş sağladık.

Online Çiçek Satış Markası

Yeni kurulan ve henüz kullanıcı trafiğine sahip olmayan markanın online ziyaretçi trafiğini aylık 1000’in üzerine çıkardık.

Uluslararası Sağlık Sitesi

Yeni kurulmuş olan ve hastalık teşhisi alanında hizmet veren sitede, SEO çalışmalarımız ile kısa sürede aylık 8000 uluslararası trafik sağladık.

Yeni Başarı Hikayemizi Birlikte Yazalım!

Sizi tanımak, ihtiyaçlarınızı, sorunlarınızı öğrenmek ve Seorative olarak size nasıl yardımcı olabileceğimizi görüşmek isteriz.
About-CallToAction-Rocket-Image