Site İçi SEO Nedir? Nasıl Yapılır ve Nelere Dikkat Edilmelidir?

Site İçi Seo Nedir?

Seorative Bilişim Hizmetleri’nden ücretsiz site analizi ve fiyat teklifi almak için bize ulaşabilirsiniz. 0 (216) 314 11 22 – info@seorative.com.tr

Site İçi SEO Nedir? Nasıl Yapılır Ve Nelere Dikkat Edilmelidir?

Arama motoru içerisinde gerçekleştirilen SEO çalışmasını desteklemek için mutlaka site içi SEO çalışması yapılmalıdır. Kaliteli bir site içi SEO çalışması gerçekleştirmek ise ince detaylar içeren bir çalışmadır.

Seorative aracılığı ile site içi SEO için gerekli bütün detaylar hakkında uzman kişilere danışabilir ve web sayfanız için en uygun içeriği hazırlayabilirsiniz. Bunların yanında temel bilgilere sahip olmak da işinizi kolaylaştıracaktır.

Site İçi (On Page) SEO Nedir?

Site içi (on page) SEO, site içerisinde bulunan sayfaların tüm ince detayları ile optimize edilmesini sağlayan SEO çalışması türüdür. Web sayfanızın ait olduğu sektör, hedef kitlesi, kullanılmak istenen anahtar kelimeler gibi birçok açıdan web sayfanız incelenerek optimize edilmektedir. Bu sayede arama motorlarında web sayfanız daha üst sıralara taşınmakta ve sayfanızın organik trafiği artırılmaktadır.

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Site içi SEO çalışması yapmak istiyorsanız izlemeniz gereken adımlar bulunmaktadır. Bu işlemlerin ardından web sayfanızın arama motorundaki sırası yükselecek ve bu sayede ziyaretçiler tarafından sıklıkla görülecektir.

  1. Site içerisinde bulunan sitenin hızını düşüren öğeleri ortadan kaldırmalısınız.
  2. Web sayfanızın içerisinde bulunan sayfa başlık ve alt başlıklarını doğru bir şekilde kurgulamanız gerekmektedir. Ana başlık için mutlaka h1, alt başlıklar için ise H2, H3, H4 gibi başlık türlerini kullanabilirsiniz.
  3. Meta açıklamanızı web sitenizi kısaca tanımlayacak ve ilgi çekecek şekilde düzenlemeniz gerekmektedir.
  4. İçerikler için oluşturduğunuz URL yapılarınızı basit, anlamlı ve okunabilir şekilde düzenlemelisiniz. URL içerisinde anahtar kelime geçirmek SEO uyumu artıracaktır.
  5. Site içi yönlendirme linklerinizi oluşturmanız, ziyaretçilerin site içerisinde kolaylıkla gezebilmesi ve bulunduğu sayfa ile ilişkili diğer sayfaları da ziyaret ederek web sayfanızda daha uzun süre geçirebilmesini sağlayacaktır.
  6. Gereken yerlerde ne kadar ve ne sıklıkla anahtar kelime bulunduracağınızı ayarlamanız gerekmektedir.
  7. Sitenizde bulunan içerik ve diğer ürünleri düzenli aralıklarla güncellemeniz SEO içerik uyumu için oldukça önemlidir.

Site İçi SEO’da Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Nelerdir?

Site içi SEO uyumlu içerik hazırlamak istiyorsanız mutlaka dikkat etmeniz gereken noktalar bulunmaktadır. Bu noktalar:

  • İçeriklerinizi hazırlarken kopya çalışma olmamasına dikkat etmelisiniz. İçerikleriniz mutlaka özgün bir yapıda olması gerekmektedir.
  • Ele aldığınız konu içeriğine bağlı olarak belirlediğiniz kelime sayısı önem taşımaktadır. Bir konuyu fazla uzun ya da kısa açıklamak içeriğiniz için olumsuz olacaktır.
  • Mutlaka içeriklerde yazım ve imla kurallarına uyulmuş olmalıdır. Yazım yanlışı bulunan içerikler sayfa kalitenizi düşürecektir.
  • Hazırlanan metinlerin açık, anlaşılır ve net olması gerekmektedir. Özellikle kişilerin merak ettiği ya da aradığı sorulara yanıt verebilmesi gerekir.
  • Site içeriklerini toplu ve tek seferde girmemeniz tavsiye edilmektedir. Kısa bir zaman dilimi içerisinde fazla miktarda içerik girişi yapmak Google tarafından kopya içerik olarak değerlendirilmektedir.
  • İçeriklerinizi, başka bir içeriğin kısmen değiştirilmiş şekli olan rewrite içeriklerden kaçınmanız gerekir.

Site İçi SEO’nun Kapsamı Nedir?

Site içi SEO geliştirmek istiyorsanız, SEO çalışmanızı oldukça kapsamlı bir şekilde her detaya yönelik olarak geliştirmelisiniz. Site içi SEO kapsamında;

  • Web sayfanızda bulunan içeriklerin anahtar kelimelerini düzenlemeniz gerekmektedir.
  • Site açılış hızını artırmanız önemlidir. Bunun için site hızınızı artırabileceğiniz gibi site hızını düşüren öğeleri de kaldırabilirsiniz.
  • Sitenizde kullanılan başlıklar SEO içerik hazırlamak için uygun bir nitelikte olmalıdır.
  • Düzenleyeceğiniz Meta bilgileri olması gereken kurallara ve beklentiye uygun olmalıdır.

Site İçi SEO İçin En Çok Kullanılan Araçlar

Hazırlanan SEO içerikleri belirli araçlar ile incelenmelidir. Başlıca kullanılan site içi SEO çalışma araçları:

  • Semrush Moz: Bu SEO içerik aracı kendini hepsi bir arada araç olarak tanımlamaktadır. Bu aracın tek eksiği anahtar kelime yönetimi sistemidir.
  • Ahrefs: Rakip analizi, anahtar kelime indeksi gibi birçok SEO için uygun özelliğe sahip olması nedeniyle sıklıkla tercih edilen araçlardan biridir.

Önerilen Yazı: Ahrefs Nedir? Nasıl Kullanılır?

  • DeepCrawl: Bu araç SEO analizi ve backlink takibi konusunda en başarılı olan araçlardan biridir.
  • io, Redirect Path, GTMetrix gibi araçlar ise ücretsiz kullanım sağlayan ortalama bir SEO analiz aracıdır.

Site İçi SEO Sıralama Faktörleri Nelerdir?

Site içi SEO çalışmanızı en etkin hale getirmek ve web sayfanızı en üst sıralara eklemek için, sırlama için önemli olan unsurlar hakkında bilgi sahibi olmanız gerekmektedir. Web sayfanızı SEO çalışması ile en üst sıralara taşımak için;

  • Video, slayt gibi multimedya içerik eklemeniz büyük önem taşımaktadır.
  • Bir SEO aracı ile anahtar kelime sıklığı ve seçimi analizi yaparak içeriklerinizi bu analize göre hazırlayın.
  • Görüntüleri web sayfanıza yüklemeden önce optimize edin.
  • Sayfa yükleme hızınızı artırın ve güncel olarak takip edin.
  • 65-140 kelime arasında Meta açıklama oluşturun.
  • İlgili makalelere iç ve dış bağlantılar ekleyin.

Site içi SEO içerik oluşturmak hakkında aklınızda kalan tüm soruları yanıtlamak ya da aklınızda bulunan tüm web sayfa arama motoru işlemleri hakkında bilgi almak için Seorative web sayfamızdaki makaleleri okuyabilir ya da uzman kadromuz ile iletişime geçebilirsiniz.