Youtube SEO Nedir? Nasıl Yapılır? Youtube SEO Ayarları

Google’dan sonra dünyanın en büyük ikinci arama motoru Youtube’dir. Yapılan 10 video arama sonucunun 8’i, genellikle Youtube videosu olarak karşımıza çıkar. Harika videolar oluşturup yayınlamak ve en iyi video SEO uygulamalarını kullanarak, bunları arama için optimize etmek gerekir.

Youtube SEO ile videolarınızı en üst sıralara çıkarmak için, Seorative uzmanlarının sizler için oluşturduğu bu kılavuzu takip edebilirsiniz.

Youtube SEO Nedir?

Oynatma listelerinin, meta verilerinin, açıklama ve videoların, optimize edilmesidir. Böylece videoların, Youtube içinde ve dışında gerçekleşen aramalar için, iyileştirme çalışmaları yapılır.

Youtube SEO yapmak için en önemli işlem; videonun metin gücünü artırmak için transkript ya da altyazı kullanmaktır.

Youtube SEO Ne İşe Yarar?

Kullanıcılar için Youtube, genellikle eğlenmek ve izlenen videolardan bir şeyler öğrenmek için kullanılır. Youtube, çok geniş bir kitleye sahiptir. Dünya nüfusunun neredeyse 1/7’si, Youtube kullanıcısıdır. Bu sayı 1 milyardan fazla kullanıcı anlamına gelir.

Youtube videolarının istenilen sıralara çıkması için, Youtube SEO stratejilerinin geliştirilmesi gerekir. Bu stratejileri video sayfalarında bulunan; anahtar kelimeleri, başlıkları, açıklamaları, sayfada geçirilen süreyi baz alarak, Google’da var olmasını sağlar.

Önemi Nedir?

Hepimizin bildiği üzere Youtube bir arama motoru ve aynı zamanda birçok kişi içinde bir gelir kaynağıdır. Bireysel veya kurumsal olarak üretilen içeriklere reklam konulmasıyla sağlanan gelir tahmin edebileceğiniz üzere bu reklamların ne kadar izlendiği ve tıklandığına bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Her ne kadar Youtube üzerindeki her video ticari bir amaç taşımasa da bugün Türkiye’de ve dünyada birçok kişi sadece Youtube’a içerik üreterek ciddi kazançlar sağlamıştır. Youtube SEO’nun önemesi burada karşımıza çıkıyor. Youtube hesabımızı ve yüklediğimiz videoları ne kadar optimize hale getirirsek Youtube bizi daha fazla kişiye önerecek veya arama sonuçlarında daha üst sıralara çıkmış olacağız. Üstelik bu optimizasyon sağladığında bir döngüye giriliyor. Videonuz ne kadar çok tıklanırsa o kadar çok öneriliyor ve reklam vermeye gerek kalmadan ciddi izlenme rakamlarına ulaşabiliyorsunuz.

Youtube SEO ve Google SEO’yu Birbirinden Ayıran Noktaları Nelerdir?

Genellikle SEO dendiği zaman, kullanıcıların aklına Google gelir. Bunun nedeni, Google’ın en büyük ve en güçlü arama motoru olmasıdır. Artık Youtube bir video kanalı olmaktan çıkmış ve artık arama motoru olarak düşünülüyor.  

Önerilen Yazı: Arama Motoru Nedir? Arama Motoru Ne İşe Yarar?

Videolar için neredeyse tek arama motoru Youtube olmaktadır. Tüm site, sayfanın ortasına sığacak şekilde olan bir arama çubuğu tarafından yönlendirilir. Bu durum, Google’ın video arama sonuçlarıyla benzerlik gösterir.

Youtube kendi arama motoru olduğu için, SEO için de en iyi uygulamaları barındırır. Google SERP’lerinde site nasıl üst sıralara çıkarılmak isteniyorsa, Youtube SERP’leri üzerinde de videoların üst sıralara çıkarılması amaçlanır. Google SEO’da metin ve içerikler optimize edilirken, Youtube SEO’da videolar, optimize edilir.

Youtube SEO için En Önemli Faktörler Nelerdir?

Kitleyi elde tutmak, Youtube ana sıralama faktörlerinin başında gelir. Kitleyi elde tutmanın amacı, insanların videolarınızı çıkmadan önce ne kadar süreyle izlediğidir. Kitleyi elde tutmak için, analiz kriterleri şu şekildedir;

  • Kanaldaki tüm videolar için, ortalama görüntüleme süresi
  • İzlenme süresine göre listelenen en iyi video ve kanallar
  • Farklı zaman aralıklarında, belli bir video için, kitleyi elde tutma verileri
  • Benzer videolar için, Youtube ortalamasına göre, bir video için, kitleyi elde tutma

Kitleyi elde tutma faktörlerinin yanında, etkileşimi çevreleyen Youtube sıralama faktörleri de Youtube SEO için önemli faktörler arasındadır.

  • Videoya yapılan yorumlar
  • Video paylaşımları
  • Video tıklama oranları
  • Beğenme ya da beğenmeme oranları
  • Video izlendikten sonra abone olup olmama durumu

Youtube SEO sıralama faktörüne göre, Youtube’da iyi bir sıralama için şu faktörler de önemlidir.

  • Video izlenme süresi
  • Kanal yetki düzeyi
  • Videodan etkileşim
  • Başlık, açıklama ve anahtar kelimelerde, geniş eşlemeli anahtar kelime hedefi

Youtube SEO sıralama faktörlerinin bilinmesinin ardından, videoların nasıl optimize edileceği de profesyonel çalışmayı gerektirir.

Anahtar Kelimelerin Önemi Nedir?

Youtube SEO çalışması, anahtar kelimeyle sorgu ve konu araştırma süreciyle başlar. Anahtar kelimeler ve anahtar kelime öbeklerini oluştururken;

  • Videonun doğru şekilde tanımlanması
  • Kullanıcıların arama yaparken, sözcük ve tümcelerle karşılık gelmesi gerekir.

Burada uygulanması gereken; kullanıcıların amacını, ne tür bilgiler aradıklarını, hangi arama terimlerini kullandıklarını, terimlerin videonuzla ya da hedef kitlenizle alakalı olup olmadığını anlamaktır.

Anahtar kelimeleri bulurken;

  • Anahtar kelimenin, web sitesiyle ilişkili olup olmadığı
  • Kullanıcılar, arama yaptıklarında, aradıkları şeyi sitenizde bulup bulamayacakları
  • Aradıklarını bulduklarında, beklentilerini karşılayıp karşılamayacağı
  • Siteye gelen bu trafiğin, finansal ödül ya da kurumsal hedeflere ulaşıp ulaşamayacağı sorgulanmalıdır.

Yüksek arama hacmine sahip bir videoda, ayda en az 100 ile bin arasında anahtar kelimeleri keşfetmek, arama oluşturmasını sağlamak için önemli bir uygulamadır.

Youtube SEO için Açıklama Nasıl Oluşturulmalıdır?

Youtube SEO için açıklama yapmak, oynatma listeleri ilgili videoları düzenlemenin en iyi yollarından biridir. Böylece Youtube, bir sonraki videoyu otomatik olarak oynatır ve oynatma listelerine bağlantı paylaşılmasını ve izlenme süresini artırmaya yarar. Bunun yanında oynatma listeleri başlık ve açıklamaları, anahtar kelimeler için, daha fazla alan sağlayacaktır.

Youtube SEO yaparken; ek açıklamalar eklenmesi, insanların ilgili videoya yönlendirilmesini sağlar. Kanalınıza abonelik de istenebilir. Bir güncelleme olduğunda ya da özellikle videonun ikinci bölümünde, ilgili videolara ve oynatma listelerine yönlendirme yapmak için, ek açıklamalar eklenmesi, SEO’yu güçlendirecektir.

Youtube SEO için Video Başlığı Nasıl Oluşturulmalıdır?

Youtube SEO için video başlığı önemli bir çalışmadır. Başlıklar her zaman yazılı içeriklerle aynı şekilde optimize edilir. Buna göre;

  • Video başlığı keskin ve kullanıcıyı etkileyici olmalıdır.
  • Çok uzun olmamalı, kullanıcının videoyu neden izlemesi gerektiği kısaca açıklanmalıdır.
  • Başlığa karar vermeden önce, anahtar kelime araştırması yapılmalıdır.

Video başlıkları, video sıralamalarında önemli rol oynar. Bu yüzden en az 5 kelime uzunluğunda olmalı ve sıralamak istenen anahtar kelimeyi içermelidir.

Etiketlerin Girişi Nasıl Yapılmalıdır?

Etiketler; videoya eklenen anahtar kelimelerdir. Etiketlerin video konusunu ve içeriğini tam olarak yansıtması gerekir. Anahtar kelime ve etiket araştırmasında keşfedilen veriler kullanılmalı, video başlıkları ve video açıklamaları bu şekilde oluşturulmalıdır.

Etiketler en fazla 120 karakter içermelidir. İfadelerin başına ve sonuna çift tırnak işareti konmalıdır. Bu sayede video, uzun kuyruklu bir anahtar kelime öbeğiyle, tam olarak eşleşmiş olur.

Ayarlar Yapılırken Nelere Dikkat Edilmesi Gerekiyor?

Youtube SEO ayarları yapılırken, bazı noktalara dikkat edilmesi gerekir. Burada en önemli nokta, içeriğin kaliteli olmasıdır. Buna göre;

  • İçerikler ilgi çekici olmalı ve merak uyandırmalıdır.
  • Video için en dikkat çekici madde başlıklardır. Başlıkların ilgi çekici ve net olması gerekir.
  • Başlık anahtar kelimeleri, açıklama yazısında da kullanılmalıdır. Böylece SEO çalışması daha profesyonel olur ve Google sıralamalarında üst sıralara çıkma kolaylaşır.
  • Video kapak fotoğrafı, özenli seçilmelidir. Video kapak fotoğrafları, yüz ifadenizi gösterir. Konulan basit bir fotoğraf, kullanıcının ilgisini çekmediği gibi, tıklama sayısında da azalmalara yol açar.
  • Video kategorisine önem verilmelidir. Videonun içeriğini belirten kategori doğru olmazsa, benzer konulardaki diğer videoların altına düşme riski oldukça yüksektir.
  • Youtube, dünya çapında bir uygulama olduğu için, video altyazısı eklemek önemlidir. Böylece daha çok kişiye ulaşmış olursunuz.

Sosyal medyada paylaşılan videolar, Youtube SEO çalışmasına büyük katkı sağlar. Bu sayede, takipçi sayısı da artmaya başlar. Bu noktalara dikkat edilirse, Youtube SEO çalışması çok daha profesyonel olur ve videonuz, Google sıralamasında üst sıralara çıkar.

Youtube SEO Skoru Ölçülebilir mi?

Youtube SEO skoru farklı birkaç yöntemle ölçülebilir. Görüntüleme, İzlenme süresi, kitleyi elde tutma, arama sıralaması, kurulan etkileşim, Youtube SEO skorunu ölçmek için kullanılır.

Toplam görüntüleme, tüm video oynatmalarının toplamını sunar. Doğru kitleye ulaşmak, iyi etkileşim ve dönüşümleri görmek için, toplam görüntülemeler, iyi bir performans ölçütüdür.

Bir başka ölçüm yöntemi olan izlenme süresi; bir izleyicinin, videoyu izlemek için harcadığı süreyi belirler. Toplam izlenme süresi, Youtube’un içerik önerilerinde, önemli saydığı kriterlerden biridir.

Ölçüm yöntemlerinden biri olan kitleyi elde tutma; toplam izlenme süresine katkı yapan, izleyicinin videoyu ortalama izlediği süreyi gösterir. Arama sıralaması; videoların performansını ölçmenin yanında ele alınır. Başlık, etiketler, açıklama, dosya adı ve oynatma listesi, video SEO’sunu analiz ederken, aralamada sıralamak istenen anahtar kelimeleri gösterir.

Youtube SEO skoru ölçmenin bir baş yöntemi ise etkileşim’dir. Devam eden etkileşim, hedefe ulaşmak için en iyisidir. Böylece izleyiciler, teşvik edilmiş olur. Youtube SEO’su hakkında daha fazla bilgi almak ve videolarınızı SEO’su için profesyonel destek için, Seorative uzman ekibiyle görüşebilirsiniz.