Serp Nedir? Serp Özellikleri Nelerdir?

Serp Nedir? Özellikleri Nelerdir?

Serp Nedir? Serp Özellikleri Nelerdir?

Web sayfa sahipleri ya da web sayfa oluşturmakla ilgilenen kişiler, SERP tanımı ile sıklıkla karşı karşıya kalmaktadır. SERP, neredeyse en genel tanıma ve özelliğe sahip arama motorunun ana kaynağıdır. Bu durumda web sayfanızı Google içerisinde görmek istiyorsanız mutlaka SERP’in ne olduğu ve özelliklerinin neler olduğu hakkında bilgi sahibi olmanız gerekmektedir.

Serp Nedir?

Google arama motoru botları web sayfalarının otomatik olarak içeriklerini indekslemektedir. SERP, yapılan bir arama sonucunda indekslenmiş içeriklerin içerisinden ilgili başlık, bağlantı ve kısa özetin sunulmasını içerir. Böylece ziyaretçiler arama sonucunda ilgili sonuçlara ulaşarak dilediği seçimleri gerçekleştirebilir.

Kısaca Google’da yapılan arama sonucunda ziyaretçilerin karşısına çıkan başlık, içeriğin bir kısmı ve bağlantılar, SERP’tir. Bir SERP üç tür liste içerir:

  • Arama motoru botları tarafından otomatik olarak eşleşen sonuçlar;
  • Moderatör tarafından eklenilen konu ile alakalı içerikler;
  • Anahtar kelime ile uyumlu reklam olan ücretli listeler.

Serp Özellikleri Nelerdir?

SERP, kullanıcılarına daha iyi bir deneyim sunmak için belirli kişiselleştirilmiş özelliklere sahiptir. Bu özellikleri sıralayacak olursak:

  1. Yapılan bir araştırmada kimi zaman Google doğrudan cevabı gösterir ve bu sonuç tüm organik sonuçların üzerinde yer alır. Örneğin ABD doları kaç tl? olarak yaptığınız aramada bir web sayfaya ihtiyaç duymadan Google doğrudan cevabını verebilmektedir. Genellikle cevap olarak 1 ila 5. Sıra arasındaki web sayfaları kullanır.
  2. Yaptığınız araştırma sonucunda Google kimi zaman görüntülü sonuçlara yer vermektedir. Görsel sonuçlar, Google tarafından her zaman kullanılmamaktadır. Genellikle farklı bir algoritma kullanarak en değerli bulduğu web sayfanın içeriğini sunmaktadır.
  3. Google’da gerçekleştirilen aramalarda konu ile ilgili bilgi grafiğine ulaşabilirsiniz. Bu bilgi grafikleri kullanıcılar tarafından düzenlenmiş verilere dayanır. Google burada aldığı verileri belirli web sayfalardan almak yerine rastgele seçmektedir.
  4. Genellikle ünlü isimlerin, dizilerin, filmlerin ya da terimlerin aranması sonucunda ekranın sağ köşesinde alakalı aramaya göre bilgi paneli sunulmaktadır. Bu bilgi panelinde genellikle araştırmaya yönelik kısa ve net bilgiler sıralanmaktadır. Bu panelin sonuçlarında ise iş ortaklarıyla yapılan veri alışverişlerinin sonucunda oluşur. Normal web sayfalar bilgi panelinde yer alamamaktadır.
  5. Yapılan araştırma sonucunda yakında bulunan ilgili yerleri harita üzerinde göstermektedir. Örneğin en yakın atm nerede şeklinde gibi yapacağınız araştırma sonucunda size doğrudan konum gösteren sonuçlar sunacaktır.
  6. Araştırmanıza bağımlı olarak ilgili konulardan haberleri de ziyaretçilerin karşısına sunmaktadır. Google News özelliğini kullanıyorsanız sonuçların içerisinde web sayfanız da yer alabilir.
  7. Yapılan araştırmaya bağlı olarak diğer kullanıcıların hangi aramaları da yaptığını göz önünde bulundurarak sizlere farklı araştırma seçenekleri sunmaktadır.
  8. Özellikle mekan ya da bir alanla ilgili yapılan araştırmalarda Google yorum özelliği sayesinde verilen değerlendirmeleri ve yorumları inceleyebilirsiniz.
  9. Google’da yaptığınız bir arama sonucunda çıkan web sayfaların altında web sayfalara bağlı bağlantılar paylaşarak pratiklik sağlamaktadır.
  10. Eğer bir video ya da müzik aradıysanız arama ana sayfanızda ilgili içeriğe ait en popüler videolar küçük resimler halinde ziyaretçilere sunulmaktadır.

Serp ile PPC arasında Nasıl Bir İlişki Vardır?

PPC (Pay Per Click) tıklama başına Google’a ödeme yaptığınız bir reklam türüdür. Bu uygulama ile birlikte web sayfanızın reklamını yapabilirsiniz. Yani Google sizin para karşılığında reklamınızı yapar ve siz de ziyaretçi trafiğinizi yükseltmiş olursunuz. Böylece SERP’teki görünümünüzü iyileştirebilir ve sayfanızı daha üst sıralara taşıyabilirsiniz. Ancak bu işlem maliyetli bir işlemdir ve mutlaka bütçe ayırmanız gerekir.

Serp ile SEM Arasındaki Farklar

SERP ile SEM birbirlerine her ne kadar yakın görünseler de birbirlerinden büyük farkları bulunmaktadır. Bu farklar:

  • SERP organik olarak web sayfanızın başarılı olması sonucunda arama motorunda sayfanızın önerilmesidir. SEM ise para karşılığı alınan reklam sonucunda web sayfanız önerilmektedir.
  • SERP, organik olarak başarıya sahip olmanızdan kaynaklı sizin çok daha uzun süre kalıcıdır. Ancak SEM’de reklam sürenizin bitmesinin ardından web sayfanız düşüş gösterecektir.
  • SERP bir arama sonucu listelenmesi çalışmasıdır SEM ise bir web sayfanın reklam vermesine dayanmaktadır.
  • SERP, Google arama motoru botları tarafından yapılan indeksleme sonucunda oluşan doğal sonuçlardır. Bu yöntem ile ulaşılan sonuçlar kalite üzerine dayandırılmaktadır. Ancak SEM, düzenlenmiş bir pazarlama aracıdır ve kalite sadece düzenlemeye yöneliktir.

Önerilen Yazı: SEM Nedir? Ne İşe Yarar?

Serp İle Seo Arasında Nasıl Bir İlişki Vardır?

SERP, arama motorunda hangi web sayfanın en üst sırada göstereceğini sunan algoritmalardır. Bu nedenle SEO uyumu içerik çalışmaları ile doğrudan ilişkileri bulunmaktadır.

  • SEO anahtar kelimelerin içerik içerisinde kullanılarak ziyaretçiler tarafından web sayfanın kolaylıkla bulunmasını sağlamaktadır. SERP ise bu anahtar kelimeli içerikleri indeksleyerek yapılan araştırma sonucunda ziyaretçilere sunmaktadır.
  • SEO, kaliteli içerik hazırlamaya odaklanmış, web sayfanın kalitesini yükseltmek için uygulanan çalışmalardır. SERP ise kaliteli web sayfaları ziyaretçiler ile buluşturmaktadır.
  • SEO çalışmasında backlink, yönlendirme gibi SERP için olumlu özellikler olan çalışmalar gerçekleştirilmektedir.

Yani SEO çalışması, SERP sıralamasının yükseltilmesine yönelik düzenlenen çalışmalardır. Böylece herhangi bir reklam için ücret ödemek zorunda kalmadan sıralamanızı yükseltebilirsiniz. Ancak SEO ve reklam yöntemlerinin ikisini birden tercih etmeniz kısa zamanda gözle görülür değişiklikler yaşamanıza yardımcı olacaktır.

SERP, bir web sayfanın en önemli arkadaşıdır. Bu nedenle ne istediği ve nelere odaklandığı hakkında bilgi sahibi olmak ve bu noktalara göre web sayfanızı düzenlemek daha fazla ziyaretçi elde etmenize yardımcı olacaktır.

SERP için gerekli olan çalışmalar hakkında detaylı bilgi almak için Seorative üzerinde bulunan diğer yazılarımızı okuyabilirsiniz. Dilerseniz web sayfamız üzerinden bizlerle iletişime geçerek SERP sıralamanızı yükseltmek için gerekli işlemlere başlayabilirsiniz. Aklınızda kalan bütün soruları uzmanlarımıza danışarak ihtiyacınız olan çalışmayı tamamlayabilirsiniz.