Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Nedir & Nasıl Hesaplanır?

Hemen Çıkma Oranı Nedir? Nasıl Düşürülür?

Bounce rate (hemen çıkma oranı) sitenize gelen ziyaretçilerin yüzde kaçının sitenizle etkileşim kurmadan ayrıldığını görmek için kullanılan bir ölçümdür.

Ziyaretçilerin sitede kalma oranını artırmak için neler yapılabileceği konusunda Seorative uzmanları olarak farkındalığınızı artırmak için bu rehberi hazırladık.

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Nedir?

Google Analystics hemen çıkma oranı; web sitesini ziyaret eden ve sayfada hiçbir şey yapmayan kişilerin yüzdesini ölçmeye yarar. Bu ziyaretçiler bir menü öğesine ne bağlantıya ne de sayfadaki diğer öğelere giriş yapmazlar.

Bu durum ise Google Analytics sunucusunun, ziyaretçiden bir verim almadığı anlamını taşır. Gelen ziyaretçi, açılış sayfasıyla etkileşime girmediğinden dolayı, kullanıcı sayfadan ayrılır. Yani ziyaretçi, tek bir sayfayı ziyaret ederek ayrılır.

Bounce rate; web sitesinin can damarlarından biridir. 

  • Google sıralama faktörü olarak kullanılabilir.
  • Site ya da sitedeki belirli sayfaların, içerik ve kullanıcı deneyimi, site hızı, sayfa düzeni ya da metin yazarlığı ile ilgili sorunların neden kaynaklandığını gösterir.

Tüm bunlara bakıldığında web sitesinde kalıp, sayfayı incelemek yerine gidenlerin yüzdesi olarak düşünülebilir.

Önerilen Yazı: Gtmetrix Nedir? ve Site Hızı Analizi Nasıl Yapılır?

 Bounce Rate Nasıl Hesaplanır?

Bounce rate hesaplaması; toplam bir sayfalık ziyaret sayısının, web sitesine yapılan toplam giriş sayısına bölünmesiyle yapılır. Mesela web sitesine, bir ay boyunca 1000 kişi gelmiş ve bu ziyaretçilerden 500’ü sayfayı görüntülerken, başka sayfaları incelemeden çıkış yapmışsa, o sitenin ana sayfa hemen çıkma oranı %50 olacaktır.

Hemen Çıkma Oranı Kaç Olmalı?

Hemen çıkma oranı ile çıkış oranı arasında önemli bir fark bulunur. Hemen çıkma oranı, sayfaya gelen ve sayfadan ayrılanların yüzdesi olarak kabul edilir. Çıkış oranı ise, belli bir sayfadan ayrılan kişilerin yüzdesidir.

Genellikle bir siteyi ziyaret eden kullanıcılar, sitenin tasarımına ve ikinci olarak da içeriklerine bakarak, sayfayı değerlendirir. Buna göre web sitesinde bu değer değişkenlik gösterir.

  • Web sitesinin çektiği trafik türü
  • Trafiğin kaynakları
  • Ziyaretçilerin geldiği sayfalar
  • Web sitesinin tasarımı ve düzeni
  • İçeriklerin özgün olup olmadığı
  • Verilen mesajlar
  • Web sitesinin hızı ve kullanılabilirliği

Bu kriterlere göre bir sitede çıkma oranı, %40 ile %55 arasında olmalıdır. Eğer %55 ile %65 arasında bir değer varsa, hemen çıkma oranının iyileştirilmesi gerekir. Hemen çıkma oranının %90 üzerinde ya da %20’nin altında ise bir kod kurulum hatası olduğuna işarettir.

Oran Nasıl Düşürülür?

Çıkma oranını düşürme işleminden önce, değişikliklerin en çok nereler için gerekli olduğunun analizinin yapılması gerekir. Bunun yanında, yüksek hemen çıkma oranı olan sayfaları, en etkili şekilde iyileştirme çalışmalarına girişilir.

Bounce Rate;

  • Analiz yaparak
  • İçerik stratejisi kullanarak
  • Web sitesi tasarımını kullanıcı dostu yaparak
  • Pazarlama stratejisi geliştirme çalışmalarıyla düşürülebilir.

Kullanıcıların farklı trafik kaynaklarını belirlemek için, analizlere bakmak, web sitesinin hemen çıkma oranında iyileşmeye olanak tanır. İçeriklerin özgün olması, hedef kitleyi ilgilendiren ve kendine çeken düzeyde olması gerekir.

Web sitesinin tasarımının kullanıcı dostu olması, tasarımının ilgi çekici olması, hemen çıkma oranında belli düzelmelere yardımcı olacaktır. Bu oranı düşürmenin bir yolu da pazarlama kampanyalarının doğru şekilde yapılmasıdır. Popüler kelimeleri hedeflemek, kullanıcı dostu arayüze sahip bir web sitesi tasarımı ve çıkma oranlarınızın daha düzgün olması için, konusunda uzman ve deneyimli Seorative uzmanlarıyla iletişime geçebilirsiniz.