Google Rich Snippets Nedir? Nasıl Yapılır?

Google Rich Snippets Nedir, Ne İşe Yarar?

Google ve diğer arama motorları; arama motoru ortamındaki kullanıcı ve sitenin ilişkisini ideal düzeye getirmek için bazı geliştirmeler yapar. Arama motorları tarafından yapılan bu geliştirmeler sayesinde kullanıcı deneyimleri artar ve kaliteli internet siteleri öne çıkma şansı yakalar.

Arama motorları tarafından sunulan bazı özellikler ile e-ticaret sitesini daha dikkat çekici hale getirmek ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak mümkündür. Bunun için izlenebilecek yollardan biri de Google rich snippets türlerinden yararlanmaktır.

Google Rich Snippets Nedir?

Rich snippets, Türkçede zengin veri anlamına gelir. Rich Snippets; yapılan klasik arama sonuçlarından daha çok dikkat çeken ve ziyaretçilere site hakkında daha çok bilgi veren uygulama olarak tanımlanabilir. Web sitesi geliştiricilerince tanımlanmış olan, yapılandırılmış verileri okuyan Google arama motoru, arama sonuçlarında bu kodlamalar sonucunda edindiği bilgileri ”rich snippets” olarak kullanıcıya sunar.

Klasik aramalarda sonuç; ”URL-Başlık-Açıklama” biçiminde sunulur. Eğer sonuçta yer alan sitelerden birinde, aranan anahtar kelimeyle ilgili veriler bulunuyorsa; bu klasik şemanın alt kısmında söz konusu olan veriler de görünür. Örnek olarak; bir yemek tarifi aratıldığında, hazırlama süresi, siteye tıklanmadan görebilir. Bu bilgiler, Rich Snippets olarak adlandırılır. Google arama motorunda yer alan zengin verilere ise Google Rich Snippets denir.

Google Rich Snippets Neden Önemlidir?

Google’da yapılan aramalarda üst sıralarda yer almak, ziyaretçi almak için oldukça önemlidir. Fakat nihayetinde insanların siteye tıklamasını sağlayan nokta, snippet içeriğidir. Rich Snippets, web sayfalarının arama sonuçlarında kullanıcılara daha cazip görünmesine yardımcı olan bir uygulamadır. Görsel olarak çekici rich snippets’e sahip olmak, fazla tıklama almayı sağlayabilir. Ancak rich snippets, bir sıralama alma faktörü değildir. Rich snippets ile yalnızca önemli bilgiler sunarak, kullanıcıyı tıklamaya ikna edilir. Bu çalışmalar e-ticaret siteleri için de satışların artmasını sağlar.

Google Rich Snippets Örnekleri

Rich Snippets terimi ile yeni tanışan geliştiriciler, rich snippets örnekleri hakkında araştırmalar yaparlar. Rich Snippets, ziyaretçilere pek çok farklı çeşitte bilgiler sunabilir.

Arama motorlarında kullanılan zengin veriler şu şekildedir:

  • Makale
  • Kitap
  • Ürün
  • Carousel
  • Breadcrumb
  • Eleştirel İnceleme
  • Kurumsal İletişim
  • Kurs
  • Veri kümesi
  • Etkinlik
  • Doğruluk Kontrolü
  • İşveren Toplam Puanı
  • İş ilanı
  • Yerel işletme
  • Logo
  • Canlı yayın
  • Site Bağlantıları Arama Kutusu
  • Medya İşlemleri
  • Meslek
  • İnceleme Snippet’i
  • Yemek tarifi
  • Soru-Cevap
  • Sosyal Profil

Rich snippets, farklı içeriklere sahip olan web siteleri için, farklı bilgiler doğrultusunda alınabilir. Örnek olarak; bir ürünü ya da hizmeti aratan kişi, arananla ilgili olarak fiyat, model ve renk gibi detayları siteye tıklamadan görebilir. Aynı şekilde yemek tarifi aratan kullanıcılar da hazırlama süresi gibi bilgileri siteye gitmeden görür. Bunların tümüne verilen isim Rich Sninppets yani zengin veridir.

Önerilen Yazı: Site İçi SEO Nedir? Nasıl Yapılır Ve Nelere Dikkat Edilmelidir?

Rich Snippets Nasıl Yapılır?

Rich Snippets yapmak ve bu özelliklerinden faydalanmak için tercih edilebilecek birçok farklı yöntem bulunur. Rich snippets almak için; RDFa, JSON ve Microdata gibi formatlardan herhangi biri kullanılabilir. Bu 3 farklı yöntem içerisinden ise en çok tercih edilen Microdata formatıdır. Çünkü Microdata formatı, HTML5 destekler ve içerisinde son sürüm kullanılır.

Yapılandırılmış Veri Test Aracı İle Sitenizi Test Edin

Google şirketi, rich snippets verilerini test etmek için yapılandırılmış veri test aracı geliştirmiştir. Siteye eklenen ve yapılandırılan veriler, hatalı olarak girilmiş olabilir. Bu durumda Google verileri işlemez ve kullanıcılara sunmaz. Bu nedenle verilerin test edilmesi önemlidir. Test her veri işlemi sonrasında uygulanmalı ve hatalar düzeltilmelidir.

Bunun için şu adımlar takip edilmelidir:

  • İlk olarak Google’ın veri test aracı sayfasına gidilir.
  • İşaretleme yapılan sayfanın tam linkini burada bulunan alana yapıştırılır.
  • Son olarak ”Testi Çalıştır” butonuna tıklanır.

Bu adımlardan sonra sol kısımda kaynak kodu, sağ kısımda ise yapısal veriler listelenir. Test sonucunda hata olup olmadığı bildirilir.

Google Rich Snippets Ve SEO İlişkisi

Rich Snippets ile birlikte gelen özellikler sonrasında kullanıcıların ilgisini çekme ve daha fazla tıklama almak mümkündür. Bu alanda çalışacak kişiler ise Google rich snippets ve SEO arasındaki bağlantıyı merak eder. Yalnızca rich snippets kullanımı yapmak, üst sıralarda yer almak için yeterli değildir. Kaliteli içerikler ile birlikte yapılan işaretlemeler sonrasında sayfaya gelen kullanıcının sayfada daha da uzun süre harcanması sağlanabilir. Bu sayede de sonuçlarda üst sıralar elde edilebilir.

Rich Snippets Ayarları Yaparken Dikkat Edilecekler

Rich snippets ayarları yapacak olan geliştiricilerin dikkat etmesi ve bilmesi gereken bazı hususlar vardır.

Bunlar şu şekildedir:

  • Gözükmesi istenen değerler, arama sonuçlarında gözükmeyebilir. Google verilen bilgilerin gösterilip gösterilmemesinin kendi inisiyatifine kaldığını belirtmiştir.
  • Bir ürün için x lira değer verilmişse ve daha sonra ürünün fiyatı değiştirilmişse; arama sonuçlarındaki değerin güncellenmesi 2 ile 4 hafta arasında sürebilir.
  • Rich snippets kullanmak arama sonuçlarında üst sıralara çıkmayı sağlamaz. Ancak bu şekilde önemli bilgilerin yer aldığı arama sonuçları, diğerlerine oranla daha fazla tıklanma alır.

Rich snippets ile ilgili bilinmesi gereken bir diğer konu ise, rich snippets ayarları sırasında yapılan işaretlemelerin görünmesinin biraz zaman alacağıdır. Bu aşamada geçen zaman 3 ile 6 hafta arasında değişiklik gösterir.