Google Benim İşletmem Nedir? Nasıl Kayıt Olunur?

Google Benim İşletmem Nedir?

İşletmeler açısına son derece büyük öneme sahip bir araçtır. Özellikleri ve sağladığı avantajlarla işletmelerin hedeflerine ulaşmalarına katkıda bulunur.

Google Benim İşletmem Nedir?

İşletme web sitesini ve işletme profilini Google Arama ve Haritalar’ da tanıtmaya yarayan bir araçtır. Ücretsiz bir şekilde sunulan bu araç son derece yararlı olup sıklıkla tercih ediliyor. Bu araç sayesinde müşterileri görmek mümkün olur. Bununla beraber müşterilerin işletmeyle Google üzerinden nasıl bir etkileşim içinde olduğu görülür.

Google Benim İşletmem Ne İşe Yarar?

Google benim işletmem işletmeler açısından büyük öneme sahip. İşletmelerin bulunabilirliğini artırıyor. Bu anlamda işletmelere ciddi ölçüde fayda sağlıyor. İşletmeden fazladan bir bütçe ayırmadan arama sonuçlarında çıkıyorlar.

Google Benim İşletmem Nasıl Kullanılır?

Google benim işlemem hakkında sorulan onlarca soru var. Bunlardan bir tanesi de bu aracın nasıl kullanılacağına ilişkin. Google benim işletmem’ in kullanılması için belli adımları atılması gerekiyor. Belirtilen her bir adım özenle ve doğru bir şekilde atılmalıdır.

  • Kayıt ve doğrulama; ilk adımdır.
  • Gmail hesabı ile Google My Business üzerinden oturum açılması gerekir.
  • Oturumun açılmasından sonra ilk iş olarak konum ekleme adımı tamamlanır. Konum ekle butonu tıklanır ve söz konusu işletmenin konumu belirlenir.
  • Diğer bir önemli adım ise bilgilerin girilmesidir. Ad, adres bilgisi, kategori ve web adresi bilgileri girilir. Bu kısma dikkat edilmelidir. Burada verilecek tüm bilgilerin gerçeğe uygun ve eksiksiz olması gerekir.
  • Bu adımlar atıldıktan sonra doğrulama işleminin sorunsuz bir şekilde tamamlanması gerekiyor.
  • İşletme sayfasının oluşması için bir doğrulama yöntemi seçilir. Zira Google benim işletmem kaydı için birden fazla onaylama yöntemi mevcut. Posta yoluyla onaylama, telefon yoluyla onaylama, e-posta yoluyla onaylama ve anlık onaylama gibi.
  • Bu kısma dikkat edilmelidir. Kayıt işlemi sona erdiğinde belirtilen adrese posta yolu ile bir doğrulama kodu gelir.
  • Bu kod Google my business hesabına doğru bir şekilde girilir. Bu onay kodu girilmezse kayıt işlemi tamamlanamaz. Onay alındıktan sonra Google Aramalar ve Haritalar bölümünde işletme profili aktif bir şekilde gözükür.

Tüm bu adımlar doğru bir şekilde izlenirse Google benim işletmem çok kolay bir şekilde kullanılır.

Google Benim İşletmem’e Nasıl Kayıt Olunur?

Yukarıda da bahsedildiği gibi Google benim işlemem aracının kullanılabilmesi için ilk olarak Google benim işletmem kayıt işlemi tamamlanmalıdır. Kayıt işlemi için yukarıda belirtilen adımlar atılır. Daha sonra Google Benim İşletmem kontrol paneline gidilir. Bu panel üzerinden çalışılmak istenen kayıt seçilir. Bilgi kısmına tıklanarak kaydı doldurmak ya da güncellemek mümkün.

İşletme profili oluşturulmalıdır. Burada hizmet verilen alanı seçmek, çalışma saatlerini girmek, sunulan olanaklardan bahsetmek oldukça önemli. Aynı zamanda herkese açık bir telefon numarası ve internet sitesi adresi de verilebilir.

Belirlenen tüm detaylar gözden geçirilmelidir. Her şey kontrol edilerek doğru yapılıp yapılmadığına bakılmalıdır. Detaylar incelenmelidir. Böylece kaydı doğru bir şekilde oluşturmak mümkün olur.

Google Benim İşletmem Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

En sık merak edilen hususlardan bir olan Google benim işletmem avantajları bir hayli fazla.

Bu avantajlar;

  • Kullanıcılar işletmeyi Google Arama ve Haritalar’da kolaylıkla bulurlar.
  • Kullanıcılar işletmenin çalışma saatlerinden hizmetlerine, açık adres bilgilerinden sunulan imkanlara kadar her detaya kolaylıkla ulaşırlar.
  • Google Benim İşletmem sayesinde işletmeler müşterilerinden gelen tüm yorumları okuma ve onlara yanıt verme imkanı bulurlar. Bu da müşterilerle daha iyi iletişim kurma şansı yaratır.
  • Yeni müşteriler bulma imkanı elde edilir. Daha geniş müşteri kitlelerine ulaşılması kolaylaşır.
  • Faaliyetleri gösteren resimler yayınlanabilir.
  • Ayarlar bölümünde istenilen düzenleme yapılır. Söz gelimi; Google benim işletmem şube ekleme gibi.
  • Müşterilerin işletmeyi nasıl aradığı ya da nereden arama yaptığı bilgilerine kolayca ulaşılır.
  • Sunulan hizmet ya da kampanyaları duyurmak çok daha kolay hale gelir. Aynı zamanda bu hizmet ve kampanyaların performanslarını takip etmek mümkün olur.

Tüm bunlar işletmeler için ciddi öneme sahip avantajlardır.

Google Benim İşletmem Ücretli Mi? Ücretsiz Mi?

Google benim işletmem son derece avantajlı ve ücretsiz olarak kullanılabilecek bir araçtır.

Google Benim İşletmem’in SEO’ya Katkısı Nedir?

Google benim işletmem SEO konusu da ayrı bir öneme sahip. Google benim işletmem SEO anlamında işletmeyi optimize eder. İşletme hesabında yer alan yayınlar sekmesine tıklandığında lokasyona özel içerikler paylaşılabilir. Bu sayede ürün ve hizmetler yapılan arama sonuçlarına dahil edilir.

Önerilen Yazı: SEO Terimleri Nelerdir?

Google Benim İşletmem Özellikleri Nelerdir?

Google benim işletmem işletmeler için önemli özelliklere sahip. İşletmeler bu araç sayesinde pek çok avantaj sağlıyor. İşletmeler bu araç sayesinde müşterilerine daha kolay ve hızlı ulaşabiliyor ve hedef kitlelerini genişletebiliyorlar.

İşletmelerin markalaşmasına yardımcı olur. Hizmetlerin ön plana çıkmasını sağlar. Ekstra bir maliyeti olmadığı için bütçeyi zorlamaz. Google benim işletmem ayarları sayesinde tüm düzenlemeler kolayca yapılabilir. Tüm bu özellikleriyle işlemler tarafından sıklıkla tercih edilir.

Google Benim İşletmem Yorum Silme & Kapatma

Kişisel Google yorum silme işlemi son derece kolaydır. Belli adımlar izlenerek bu işlem yapılabilir.

Bunun için;

  • Tarayıcıdan Google Haritalar açılır.
  • Sol üstte yer alan Menü sekmesine tıklanır.
  • Katkılarınız bölümü tıklanarak Yorumlar sekmesi seçilir.
  • Silinmek istenen yorumun yanında yer alan Diğer kısmı tıklanır.
  • Sil ya da Düzenle seçeneklerinden biri tercih edilir.
  • Bu adımlarla yorumlar silinir.

İşletmeler için ise her bir yorumun altında Sil seçeneği yer almaz. Dolayısıyla bu çok kolay bir işlem değildir. Bunun için müşterilerden yorumlarını silmeleri istenebilir. Yorumlara yanıt verilebilir. Böylece yorumların değiştirilme şansı artırılır. Şikayet tarzı olumsuz yorumlar için çözümler getirilebilir. Böylece bu müşterileri geri kazanmak da mümkün olur.