En Çok Kullanılan SEO Terimleri Nelerdir?

Seo Terimleri Nelerdir?

SEO içerik hazırlanırken kullanılan birçok terim bulunmaktadır. Web sayfası için SEO içerik hazırlayacak kişilerin bu terimler hakkında bilgi sahibi olması, hazırlanacak SEO’nun kalitesini artıracaktır. Tüm bu terimleri kısaca hep beraber inceleyelim.

Sık Kullanılan SEO Terimleri

SEO’da kişiler sıklıkta title, meta descrpition, URL, HTML, Backlink, SERP gibi birçok terim ile karşılaşılmaktadır. Bu terimlerin ne olduğunu bilmek, bir SEO içerik hazırlamanın temel adımlarını oluşturmaktadır.

Title Nedir?

Title, İngilizcede başlık anlamına gelen kelimedir. Yazınızın kısa bir özeti olan genellikle anahtar kelimelerden oluşturulmuş ilgi çekici başlıklar kullanmanız önemlidir. Başlık yapısı ise ana başlık h1, alt başlıklar ise H2, H3, H4 ile oluşturulmaktadır.

Meta Description Nedir?

Ziyaretçilerin yaptığı aramalarda web sayfanızın içeriğine yönelik, daha web sayfanıza girmeden karşılaştığı kısa açıklamadır. İlgi çekici ve 160 karakterde anahtar kelime içeren belirli kurallara göre hazırlanmış olması gerekmektedir. Bu sayede ziyaretçiler web sayfanıza girmeden önce bir iyi bir ön izlenime sahip olacaktır.

Arama Terimleri Ne Demek?

Arama terimleri, bir ziyaretçinin arama motorunda kullandığı tam kelime ya da kelime gruplarıdır. Hazırlanan SEO çalışmaları bu kelimelerin etrafında gerçekleşmelidir. Böylece ziyaretçi trafiği artırılabilmektedir.

URL Nedir?

Uniform Resource Loader kelimelerinin kısaltılmış halidir. Tarayıcınızda link kısmında bulunan ve ziyaretçilerin web sayfanıza ulaşması için gerekli olan bilgidir. Genellikle web sayfasının ismini kapsar. Örneğin; www.örnekwebsite.com bir URL’dir.

HTML Nedir?

Hyper Text Markup Language kelimelerinin birleşiminden oluşturulmuş bir kelimedir. Tarayıcılarda kullanılan basit bir metin işaret dilidir. Bu metin sayesinde tarayıcı web sayfanızı okur ve yorumlar.

Backlink Nedir?

Backlink, web sayfanız için satın aldığınız ya da ücretsiz olarak ulaştığınız bağlantılardır. Bu sayede sitenizin içerisinden ya da başka siteden ziyaretçiler geçiş yapabilecektir. Bu linklerin paylaşıldığı web sayfalar büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle kaliteli backlink kullanılmalıdır.

SERP Nedir?

SERP, arama motorunun yapılan arama sonucunda ziyaretçilere sunduğu sayfadır. Google’da gerçekleştirilen bir arama sonucunda ilgili başlık, bağlantı ve içerikler ziyaretçilerin önüne sunulmaktadır. Web sayfasının kalitesine göre kendi içerisinde sıralama gerçekleştirmektedir.

Önerilen Yazı: SERP Nedir? SERP Özellikleri Nelerdir?

Alt Metin Nedir?

Yazı içerisinde bulunan görselleri ya da diğer unsurları kısaca açıklamak için kullanılan kısa açıklamalardır. Konu ile alakalı kullanılmış yazı dışındaki özellikle görsellerin, görsel altında açıklanması gerekmektedir.

Negatif Tarayıcı Nedir?

Başka biri tarafından yapılan ve web sayfanızın arama motoru sonuçlarında alt sıralara geçmesine neden olan çalışmalardır. Bu çalışmanın ortadan kaldırılması için kullanılan backlinkler değerlendirilmeli ve diğer adımlar uygulanmalıdır.

Anchor Text Nedir?

Anchor text, metin içerisinde bulunan tıklanabilir kelime ya da kelime gruplarıdır. Bu sayede ziyaretçi konu ile bağlantılı diğer sayfalara kolaylıkla ulaşabilmektedir. Başka sitelerden bağlantı almak için kullanabileceğiniz gibi arama motoru sıralamalarında yükselmek için de kullanılabilmektedir.

Sandbox Nedir?

Web site sahipleri web sitelerini üst sıralara çıkarmak için farklı ve hileye baş vuran yöntemler kullanabilmektedir. Özellikle spam, bunların içerisinde bulunan ve en çok tercih edilen yöntemdir. Spam yapmak Google tarafından olumsuz sonuçlarla sonuçlandırılan işlemdir. Sandbox, yapılan spam işleminin ardından Google’ın verdiği cezadır.

Citation Flow Ne Anlama Gelir?

Web sitelerine ait bir linkin işlevselliğini ölçen bir metriktir. Alıntı akışını değerlendiren yöntemdir. Böylece bir linkin web site içerisinde kullanılmasının ne kadar etkili olacağı sonucuna ulaşılmaktadır.

Trust Flow Nedir?

Citation Flow ile aynı şirket tarafından ortaya çıkarılmış, sitede bulunan linkin güvenirliğini ölçen bir metriktir. Citation Flow’un ayrılmaz bir parçası olan Trust Flow, Citation Flow ile aynı linklerin üzerinde ne kadar güvenilir olduğuna dair test gerçekleştirmektedir.

DA Nedir?

Moz tarafında geliştirilmiş, Google’ın algoritma olarak kabul ettiği skorlardan biridir. Hangi web sayfanın diğer web sayfadan üstün olduğunu belirlemektedir. Bu skorlar genellikle bir web sitenin ne kadar kaliteli olduğunu göstermektedir. 40’tan fazla faktör değerlendirilerek bu hesaplamalar yapılmaktadır.

PA Nedir?

Sayfaların arama motorunda gerçekleştirilen arama sonucunda SERP’te nasıl performans göstereceğini ölçen bir skordur. Web sayfanız kendi içerisinde ne kadar kaliteli ve SEO uyumlu ise SERP sıralamanız o kadar değişiklik gösterecek ve üst sıralara taşınacaktır.

Site Dışı SEO Nedir?

Site dışarısından gerçekleştirilen değişik reklam ya da benzeri çalışmalarla web sayfanın trafiğini artırmaya yardımcı çalışmadır.

Site İçi SEO Nedir?

Belirli kurallar dahilinde site içerisindeki içeriklerin düzenlendiği ziyaretçi ve Google arama motoru botlarına kolaylık sunan çalışmalardır.

Anahtar Kelime Ne Demektir?

Anahtar kelime, bir konuyu anlatan kişinin aklına gelen en kısa kelime öbeğidir. Kimi zaman anahtar kelime bir kelimeden oluştuğu gibi kimi zaman da anlamlı bütünsel kelime gruplarından olabilmektedir.

Site Haritası Nedir?

Arama motoru botları ve tarayıcılar tarafından web sayfanın daha kolay anlaşabilmesini sağlayan oluşturulmuş sayfalardır. Yaptığınız yapılandırılmış bir listeden oluşması sonucunda siteniz çok daha kolay bir şekilde tanımlanmaktadır.

Robot.txt Nedir?

Google arama motoru botları tarafından hangi dosyaların indekslenip hangilerinin ziyaretçilere sunulacağını belirleyen dosyadır. Bu dosya her web sayfası için bulunmalıdır. Robot.txt dosyası sayesinde site haritanızı belirleyebilir ve Google arama motoru botlarını yönetebilirsiniz.