Anahtar Kelime Nedir? SEO Uyumlu Anahtar Kelime Nasıl Seçilir?

Anahtar Kelime Nedir? SEO Uyumlu Anahtar Kelime Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Web sitenizi hazırladınız ve bu web sitesinin kullanım amacına göre içerikler yayınlamak istiyorsunuz. Bunun için öncelikle hazırlamak istediğiniz metinin başlığını oluşturmalı ve başlığa uygun alt başlıkları belirlemeniz gerekmektedir. Tüm bunların ardından da anahtar kelimeye ihtiyaç duyacaksınız. Ancak doğru bir anahtar kelimenin seçilmesi nasıl olur? Anahtar kelime mutlaka olmalı mıdır? Seorative önderliğinde anahtar kelime nedir basitçe inceleyelim.

Anahtar Kelime Nedir?

Anahtar kelime, anlatılan bir metin ya da ürün için kişinin aklına gelen en kısa anlamlı kelimler ya da cümledir. Genellikle kişiler, arama motorunda arama yaparken tüm bir konuyu ya da soruyu yazmak yerine doğrudan akla ilk gelen anahtar kelimeyi yazarak arama gerçekleştirmektedir. Bu nedenle SEO uyumlu içerik çalışmalarında anahtar kelime seçimi oldukça önemlidir.

Google üzerinde yapılan aramalarda anahtar kelimeler hem ziyaretçi hem de web sayfa sahibi tarafından olumlu sonuçlar oluşturmaktadır. “Altın fiyatları”nı öğrenmek isteyen bir kişi arama motoruna doğrudan “altın fiyatları” yazacaktır. Bunun sonucunda kişinin karşısına içerisinde “altın fiyatları” yazısı bulunan içerikler çıkacaktır. Böylece ziyaretçi, anahtar kelimesine uygun bir web sayfa tercih ederek aradığı soruya yanıt alabilecektir.

Anahtar Kelime Nasıl Seçilir?

Hazırlayacağınız içerik için anahtar kelime seçmek istiyorsanız takip etmeniz gereken birkaç adım bulunmaktadır.

  •       İçeriğinizin başlığını belirleyin: Ne hakkında içerik hazırlamak istiyorsanız ona uygun bir başlık seçimi yapmanız gerekmektedir. Ana başlığın ardından alt başlıklar seçmek ve kullanmak da büyük önem taşımaktadır.
  •       İçeriğinizin önemli kelimelerini belirleyin: Özellikle başlığınıza uygun, içeriğinizin önemli kelimelerini belirlemelisiniz. Hazırladığınız metin ne hakkında, hangi konuya cevap veriyor ise gözünüze çarpan ve önemli olduğunu düşündüğünüz kelimeleri seçmelisiniz.
  •       Basit, konu ile ilgili akla ilk gelen kelimeleri seçin: Uzun uzun bağlantılı bir kelime seçmektense kısa, kişilerin hemen aklına gelecek kelimeleri anahtar kelimeniz olarak belirlemeniz gerekmektedir. Örneğin zayıflama hapları hakkında bir metin hazırlamak istiyorsanız anahtar kelimeleriniz: zayıflama hapları, zayıflama hapları yararları gibi kelimeler olabilir. Ancak burada zayıflama haplarının diye bir anahtar kelime belirlenmesi doğru olmayacaktır.
  •       Dilerseniz farklı anahtar kelime bulma uygulamalarını kullanarak da yazmak istediğiniz metinde anahtar kelimeleri belirleyebilirsiniz. Doğru anahtar kelimeyi seçemiyorsanız Seorative uzmanları ile görüşebilirsiniz.

SEO Uyumlu İçeriklerde Anahtar Kelimenin Rolü

SEO uyumlu içeriklerin hazırlanma amacı web sayfanın kalitesini yükseltmek ve ziyaretçilerin kolaylıkla web sayfayı keşfetmesini sağlamaktır. Bu nedenle web sayfanın konusu, içeriği SEO uyumlu içerik için büyük önem taşımaktadır.

SEO çalışmasının en önemli unsuru anahtar kelimelerdir. Bu anahtar kelimeler çerçevesinde oluşturulmuş bir metnin hazırlanması durumunda arama motoru üzerinde arama yapan kişi hazırlanmış içeriğe ulaşmaktadır. Ne kadar doğru ve yeterli anahtar kelime kullanırsanız, içeriğiniz o kadar kaliteli hale gelecektir ve ziyaretçiler kolaylıkla web sayfanıza ulaşabilecektir.

Önerilen Yazı: SEO Uyumlu Makale Nedir ve Nasıl Yazılmalıdır?

SEO Çalışması Hazırlarken Kaç Tane Anahtar Kelime Belirlenmeli?

SEO çalışması yaparken anahtar kelimeler büyük önem taşımaktadır. Bir SEO çalışması hazırlarken;

  •       Sadece 1 tane anahtar kelime seçebilirsiniz. Bu anahtar kelime anlatmak istediğiniz konu ile doğrudan bağlantılı, kısa bir özet niteliğinde olmalıdır.
  •       1’den fazla anahtar kelime seçebilirsiniz. Hazırlamak istediğiniz içeriği bağlı olarak birden fazla anahtar kelime eklemek durumunda çalışmanız daha kaliteli hale gelecektir. Çünkü kişiler farklı formatlarda yaptığı aramalarda da sizin içeriğinize ulaşabilecektir.
  •       Hiç anahtar kelime koymayabilirsiniz. Dilerseniz tüm metin boyunca herhangi bir anahtar kelime koymadan içerik hazırlayabilirsiniz. Burada ziyaretçiler sizin başlığınızdan hazırladığınız içeriğe ulaşabilir.

Anahtar olan aslında anahtar kelime seçimi gibi gözükse de, kilidi sağlam da tutmalısınız. Bunun için tam bilgi veren bir içerik hazırlamanız/ hazırlamanız gerekir.

Google AdWords’te Anahtar Kelimenin Rolü Nedir?

Google AdWords sistemi, ücret karşılığında web sayfanızın önerilen ve üst kısımlarda çıkmasına yardımcı olur. Ancak bu çalışmada hazırlanmış olan içeriğin anahtar kelimeleri büyük önem taşımaktadır. Google AdWords için hazırlanmış anahtar kelimelerin önemi:

  •       İçeriğinizin hangi konu için olacağı belirlenecektir. Böylece sizin içeriğinizle uyumlu arama yapan kişilerin karşısına içeriğiniz ve web sayfanız çıkacaktır.
  •       Reklamlar içerisinde de içeriğin kalitesine göre sıralama düzenlenmektedir. İçeriğinizin bu sıralamalarda üst sırada olabilmesi için anahtar kelime sayınız ve anahtar kelimeleriniz önem taşımaktadır.

Anahtar kelime, hazırlanan bir içeriğin ana direğidir. Hazırlanan içeriğin konusunu belirler ve ziyaretçilerin web sayfaya kolay ulaşmalarını sağlar. Hazırlamak istediğiniz içeriğe uygun anahtar kelimeler hakkında danışmak için ya da aklınızda kalan soruları yanıtlamak için Seorative web sayfamız üzerinden bize ulaşabilirsiniz. Böylece profesyonel bir SEO içerik için gerekli tüm desteği sağlayabilirsiniz.