Nofollow Backlink ve Dofollow Backlink Nedir? & Kodu ve Verilişi

Nofollow & Dofollow Backlink Nedir?

Web sayfanızda backlink kullanmak web sayfa sıralamanızı ve kalitenizi yükseltecek en önemli işlemlerden biridir. Ancak backlink kullanırken dikkat edilmesi gereken noktalar bulunmaktadır. Bu noktalara dikkat edilmemesi durumunda web sayfanız geri dönüşü olmayan zararlar alabilir. Backlinklerimizi nasıl yönetebiliriz?

Önerilen Yazı: Backlink Nedir? Backlink Nasıl Alınır ve Kontrol Edilir?

Nofollow nedir?

Nofollow, web sayfanızda kullandığınız bağlantılar için kefil olmadığınızı belirtmek için kullanılan etiketlerdir. Sıklıkla blog yorumlarındaki spam linkleri engellemek için kullanılmaktadır. Bu sayede link, artık web sayfanızın paylaşılmış güvenilir linkleri arasından kalkacaktır. Özellikle web sayfanızın rankı ve kalitesini düşüreceğini düşündüğünüz linkler için kullanmanız gerekmektedir.

Dofollow nedir?

Dofollow, web sitenizin rankını artıracak linkler için kullanılan ve doğru olarak kullanıldığında SEO çalışması için oldukça başarı sağlayan bir yöntemdir. Nofollow’un tam tersi içeriğe sahiptir. Böylece Google arama motoru botlar bu linkleri kabul edecektir ve kullandığınız linklin kalitesine göre web sayfanızın kalitesi de artacaktır.

Nofollow ve Dofollow linkinin farkı nedir?

Nofollow ve dofollow, web sitenizin backlinklerinin yönetilmesini sağlayan etiketlerdir. Bu etiketler çoğu zaman bir web sayfa için kurtarıcı niteliklerde olmaktadır. Çünkü web sayfanızda özellikle de yorum kısmında diğer kişiler tarafından oluşturulmuş yorumlarda kullanılan linkler Google tarafından spam olarak algılanabilmektedir.

Nofollow ve dofollow farkı kullanım amaçlarıdır. Nofollow, web site içerisinde bulunan linkleri engellemek için kullanılmaktadır. Nofollow etiketini kullandıktan sonra arama motoru botları bu linkleri görmeyecektir. Eğer dofollow etiketini kullanırsanız ise arama motoru botları bu linkleri web siteniz için backlink olarak değerlendirecektir.

Nofollow ve Dofollow link nasıl verilir?

Eğer web sayfanızda bulunan ve web sayfanızın kalitesi için değerlendirilmesini istemediğiniz linkler varsa Nofollow etiketini kullanmanız gerekmektedir. Bunun için link içerisine “rel=nofollow” etiketini eklemeniz yeterli olacaktır. Örnek olarak:

<a href=”https://güvenilmezwebsite.com/” rel=”nofollow” >Webisteadı</a>

Her defasına engellemek istediğiniz linkler için her defasında tekrar tekrar bu işlemi gerçekleştirmektense eklenti kurarak bu işlemi çok daha kolay hale getirebilirsiniz.

Dofollow etiketini kullanmak için ise aynı şekilde link içerisine “rel=dofollow” etiketini yerleştirebilirsiniz. Örneğin:

<a href=”https://www.güzelwebsite.com” rel=”dofollow” >Websiteadı</a>

Ancak herhangi bir işlem ya da komut gerçekleştirilmeyen linkler doğrudan arama motoru botları tarafından dofollow olarak algılanacağı için hiçbir işlem yapmanıza gerek yoktur.

Nofollow ve Dofollow kullanımının avantajları nelerdir?

Web sayfanızda nofollow ya da dofollow etiketlerini kullanmanız web siteniz için büyük avantajlar sağlayacaktır.

  • Nofollow etiketi sayesinde güvenilir olmayan linkler Google tarafından web sitenize ait olarak sayılmayacaktır. Böylece spam gibi durumlara düşmeyerek web sayfanızı alabileceği zararlardan korursunuz.
  • Dofollow, kullanmak istediğiniz kaliteli linklerin web sayfanıza ait değerlendirilmeye dahil edilmesini sağlamaktadır. Bu sayede web sayfa kaliteniz artacaktır.
  • Backlinkler yönetilmezse negatif SEO çalışmasına maruz kalabilir ve web sayfanızın sıralaması düşebilir. Bu durumda kötü amaçlı linkleri tespit etmeniz durumunda nofollow web sayfanızı kurtarmak için en etkili yöntemlerden biri olacaktır.
  • Google, web sayfalarında nofollow linkini kullanan web sayfaları daha güvenilir olarak görmektedir. Bu nedenle en az birkaç tane bu etiketin kullanılması Google’ın sizi üst sıralara taşımasına yardımcı olacaktır.

Nofollow ve Dofollow etiketi Google için neden önemlidir?

Google, web sayfanızda bulunan backlinkleri ve bu linklerin kalitesini değerlendirerek web sayfanızı değerlendirmektedir. Böylece bot ya da spam kullanan web sayfaları tespit ederek gerekli cezalandırmaları gerçekleştirmektedir.

Bu etiketler Google’ın web sayfanızı backlink açısından denetlerken kullandığı etiketlerdir. Nofollow linkini Google firması oluşan karışıklıkları engellemek için kendi üretmiştir. Buradan bu linkleri kullanmanın Google için ne kadar önemli olduğu kanısına ulaşabiliriz.

Web sitesinin gücünü paylaşmamak ve SEO çalışması bağlamında daha verimli sonuçlar almasını sağlamak adına tercih edilecek olan DoFollow – NoFollow çalışması her web sitesi için değerlidir. Pek çok web sitesi sahibinin farkında olmadığı iki kavramı bilerek ve doğru kullanarak başarılı sonuçlara ulaşma imkânı elde edebileceksiniz.

Nofollow ve Dofollow HTML kodu nedir?

Nofollow ve Dofollow, HTML üzerine yerleştirilen rel=nofollow ya da rel=dofollow etiketleridir. Bu kodlar, web sayfanızın kötü linklerden korunmasını sağlayan bir SEO çalışmasıdır. İyi olan kodlar HTML içerisine dofollow etiketi ile Google’a gösterilerek övgü alınmasını sağlar. Kötü olarak görülen güvenilmez kodlar ise Google’dan saklanarak o HTML’in Google tarafından görülmesini engeller. Bu sayede Google sizi cezalandırmaz.

Nofollow ve Dofollow link vermeden önce nelere dikkat etmek gereklidir?

Dofollow ve Nofollow linkleri verilirken dikkat edilmesi gereken noktalar bulunmaktadır. Bu noktalar:

  • Linkin güvenirliğine karar verin: Güvenilir linkler Google tarafından iyi olarak algılanacak ve sayfa kalitenizin artmasına neden olacaktır.
  • Linklerin PageRank’ını değerlendirin: PageRank değeri yüksek web sayfaları dofollow yapmanız gerekmektedir.
  • Güvenilmez görülen linkleri ayırt edin: Güvenilmez olarak özellikle ziyaretçiler tarafından yerleştirilmiş linkleri nofollow yapmanız önem taşımaktadır.
  • Mutlaka nofollow link kullanın: Google nofollow link kullanan web sayfaları sever. Web sayfanızda olabildiğince nofollowlara yer verin.

Nofollow ve Dofollow linkler nasıl belli olur?

Eğer hangi linkleri nofollow, hangilerini dofollow yapacağınızı anlayamıyorsanız takip edeceğiniz birkaç adımla anlayabilirsiniz:

  • Linkin güvenirliğini kontrol edin: Yeni açtığınız bir sekmede linki arayın. Linkin sol yanında çıkan güvenlilik sembolüne dikkat edin. Eğer web sayfa güvenilir olarak nitelendirilmiyorsa o web sayfadan uzak durmanız gerekebilir.
  • Web siteyi arama motorunda arayın ve sonuçlarını inceleyin.
  • “https” yapısı “http” yapısına göre daha güvenlidir. https ile başlayan linkleri tercih etmelisiniz.

Dofollow ve Nofollow kullanmak web sayfanız için en önemli etiketlerdendir. Bu nedenle web sayfanızda bulunan linklerin hangisinin yararlı hangisinin zararlı olduğunu ayırt etmek konusunda başarılı olmanız gerekmektedir. Dofollow ve nofollow etiketleri hakkında daha fazla soruya sahipseniz Seorative web sayfamız üzerinden bizlere sorabilirsiniz.