CTR (Tıklama Oranı) Nedir? Nasıl Hesaplanır? Tıklama Oranını Yükseltmek İçin Neler Yapmalıyız?

CTR (Tıklama Oran) Nedir? Nasıl Hesaplanır? Tıklama Oranını Yükseltmek İçin Neler Yapmalıyız?

Web sitenizi tamamladınız, içeriklerini düzenlediniz, gerekli tüm çalışmalarınızı yaptınız. Artık ziyaretçilerin web sayfanıza uğraması için her şey tamam. Bundan sonra web sayfam için bir şey yapmama gerek yok diye düşünüyorsanız maalesef o kadar kolay değil. Bu aşamadan sonra karşınıza sıklıkla CTR (Tıklanma Oran) terimi çıkacaktır. Seorative ile birlikte bu terimin detaylarına birlikte bakalım.

CTR (Tıklama Oranı) Nedir?

CTR, İngilizce Click Through Rate kelimelerinin birleştirilmesinden oluşmuş Türkçe anlamı tıklama oranı olan kelimedir. Bu oran, internet üzerinde verdiğiniz reklamların ne sıklıkta tıklandığının ölçülüp yüzde olarak hesaplanması ile oluşturulmaktadır. Eğer reklamlarınız ne kadar ilgi çekici ve alakalı olursa kişiler reklamlarınızı daha çok tıklama eğiliminde bulunacaktır.

CTR Nasıl Hesaplanır?

Eğer vermiş olduğunuz reklamın oranının ne kadar olduğunu ölçmek istiyorsanız yapacağınız küçük bir araştırma ile farklı programlara ulaşabilirsiniz. Ancak dilerseniz hesaplama işlemini kendiniz de kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz.

Tıklama oranının hesaplanması için belirli bir formül bulunmaktadır.

Bu formül: Tıklama sayısı/gösterim sayısı x 100 şeklindedir. Örneğin yayınladığınız reklamın görüntülenme sayısının 48900 olduğunu düşünelim. Toplamda da 6000 tıklama aldığını varsayalım. Yapılan hesaplamaya göre (6000/48900×100) tıklanma oranınız %12,2 gibi bir orana sahip olacaktır.
CTR Kaç Olmalı?

CTR, gerçekleştirilen kampanyanın türüne, hedef kitlesine ve kampanyanın içeriğine göre değişiklik gösterebilir. Bu nedenle net bir sayı söylemek mümkün değildir. Yapılan bir kampanya ya da reklam %1 oranda dahi tıklanma oranına sahip olursa bu başarı olarak sayılabilir. Hedef kitleniz ne kadar genişse tıklanma oranınız o kadar yüksek olabilir ancak analizlerinizi belirli kriterlere göre yaparsanız çok daha sağlıklı sonuçlara ulaşabilirsiniz.
Tıklama oranının Düşük Olmasının Nedenleri?

Hazırladığınız reklam ya da kampanyanın tıklanma oranları beklediğinizden düşük olabilir. Bunun ilk nedeni sizin yüksek tıklanma oranları bekliyor olmanız olabilir. Ancak gerçekçi ve belirli kriterlere göre değerlendirilmiş olmasına rağmen düşük bir tıklanma oranı ile karşı karşıyaysanız bunun farklı nedenleri olabilir.

  • Kullandığınız anahtar kelimeler çok gene olabilir. Herkes tarafından aranan ancak yine herkes tarafından içeriklerde kullanılan çok geniş anahtar kelimeler bu içerik havuzunda kaybolmanıza neden olabilir.
  • Reklamınız ya da kampanyanız için seçtiğiniz görseller büyük önem taşımaktadır. Görsellerin ilgi çekici olmasının yanında harekete geçirici bir etkisi de olmalıdır.
  • Reklam pozisyonunuz düşük ise ulaşabileceğiniz hedef kitleniz kısıtlı olacaktır. Reklam pozisyonunuzun ne olduğuna dikkat etmeniz gerekmektedir.
  • Reklamını yaptığınız ürünün hizmetsel olarak talebi düşük olabilir. Yaşanılan değişik olaylar ürünlerin ya da hizmetlerin taleplerinin birden düşmesine neden olabilmektedir.
  • Reklamlarınızda hizmet verdiğiniz bölgesel alanların dışını hedeflemiş ve kendinize çok geniş bir alan oluşturmayı amaçlamış olabilirsiniz. Ancak bu kadar geniş alanlar da karışıklık yaratarak tıklanmaların düşük olmasına neden olabilmektedir.
  • Kısa süreli tıklama düşüşleri yaşıyorsanız bunlar haftanın günleri, yaşanan olaylar, ekonomik durum, tatil gibi konulardan kaynaklanıyor olabilir.

Tıklanma oranınız düşük ise neden olduğunu değerlendirmek için hazırladığınız reklamı tekrar detaylı olarak incelemeniz ve farklı faktörleri göz önünde bulundurmalısınız.

CTR (Tıklama Oranı) Nasıl Arttırılır?

CTR (Tıklanma Oranı) artırmak istiyorsanız öncelikle probleminizin ne olduğuna karar vermeniz ve problem çözücü özelliklerde durmanız gerekmektedir.

  • Fazla ya da genel anahtar kelime kullanmak hatanız ise, kimi anahtar kelimeleri negatif anahtar kelime olarak ekleyebilir ve çok daha spesifik sizi anlatan anahtar kelimeler seçebilirsiniz.
  • Reklam pozisyonunuzu artırıcı etkinlikler deneyebilirsiniz.
  • Reklam ya da kampanyanızda konu ve bölge optimizasyonu yapabilirsiniz.

Yayınladığınız reklamın herhangi bir problemi olmamasına rağmen yeterince tıklanma oranı olmadığını düşünüyorsanız:

  • İyi bir başlık seçmeniz gerekmektedir. İyi başlık seçimi yaparken adetlendirme + üstünlük ifadesi + anahtar kelime kullanabilirsiniz.
  • SEO eklentili açıklama metinleri hazırlamasınız. Açıklama metini kişilerin reklamları tıklamasında %20 gibi bir orana sahip. Bu nedenle etkileyici ve anahtar kelimeleri içeren bir açıklamanız olmalı.

 

CTR (Tıklanma Oranı) hakkında aklınızda kalan soru ya da uzmanlarımıza danışmak istediğiniz fikirleriniz varsa yorum kısmında bizlerle paylaşabilirsiniz. Aynı zamanda SEO çalışmaları ve diğer çalışmalar hakkında destek almak istiyorsanız Seorative web sayfamız üzerinden bizlere ulaşabilirsiniz. Uzman ekibimiz her zaman sizlere gerekli desteği sağlamak için hizmet vermektedir.